Gå til innhold

Antidepressiva


Gjest Dumt spørsmål?

Anbefalte innlegg

Gjest Dumt spørsmål?

Hvordan får man mulighet til å prøve disse "lykke-pillene" på enklest mulig måte? Må man til lege og prate masse? Jeg vet at noe ikke er som det skal, men orker ikke å finne ut hva... er bare trist og lei meg og har ikke overskudd til noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hershel1365380410

Det enkleste er vel å gå til fastlegen din og fortelle at du har behov for det. Det er ikke sikkert at du trenger å fortelle legen din side opp og side ned med livshistorien din. Bare fortell ham/henne at du føler deg deprimert og tiltaksløs så vurderer han/hun om det er forsvarlig å gi deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå til legen og si du føler deg trist, lei og deprimert uten overskudd, at du har gjort det en stund, og at du vil prøve antidepressiva.

skulle ikke være noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er så mangt som kan gjøre at en blir sliten, lei, utafor og ikke orker noe.

Du burde sjekke opp at du ikke feiler noe annet, før du helt ukritisk putter i deg slike piller.

Riktig kosthold, nok søvn, nok mosjon. Er stoffskiftet ok. Hormonene i balanse. Be legen ta noen prøver før du bestemmer deg for antidepressiva. Kanskje du kan bli bedre på enklere måter.

Bare et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan også gå på apoteket og få tak i noen urter som skal virke bra på de med mindre depresjoner, "johannesurt" er bl.a. en av dem, det er vel det eneste som er reseptrfritt. ellers må du gå til legen og snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Forut for medisinering bør det alltid være en legeundersøkelse og en diagnose.

Medisinering "i hytt og vær" bør en være forsiktig med.

Om legen finner at du har en depresjon, vil du kunne få prøve antidepressiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dumt spørsmål-igjen?

Forut for medisinering bør det alltid være en legeundersøkelse og en diagnose.

Medisinering "i hytt og vær" bør en være forsiktig med.

Om legen finner at du har en depresjon, vil du kunne få prøve antidepressiva.

Men er det noe tips for sosial fobi?

Liker stort sett ikke mennesker (hvertfall ikke før jeg kjenner de godt), og gruer meg veldig for å bestille en slik time hos legen (blir mest sannsynlig ikke noe av, hvertfall ikke hvis det ikke forverrer seg)...

skulle vært en lege som kunne hjulept meg her på nettet, her klarer jeg å snakke åpent om alt...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...