Gå til innhold

kontantstøtte og småbarnstillegg


Kathinka

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er gutten min ett år og jeg har søkt om kontantstøtte siden jeg skal være hjemme ett år til. Han er nettopp blitt ett år, så da lurer jeg på når jeg får kontantstøtten første gang. Er det fra og med aug.? I så fall, hvilken dato i mnd'en kommer den på?

Må jeg søke om småbarnstillegget eller kommer det automatisk med barnetrygden etter fylte 1 år?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har rett til kontantstøtten fra måneden etter at barnet har fyllt ett år, såvidt jeg vet. Om ditt trygdekontor rekker det til første mulige utbetalingsdato, er en annen sak...kommunale og statlige kontorer er ikke kjent for å være "raske i avtrekker'n" ! :-) Men du får vel tilbakebetalt i september for to mnd om du ikke rekker å å få det alt i august.

Jeg tror alle trygdekontorer har samme dato for utbetalinger, og det er den siste i måneden.

Barnetrygden kommer den 30. i mnd her vi bor f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneG

Man har rett til kontantstøtten fra måneden etter at barnet har fyllt ett år, såvidt jeg vet. Om ditt trygdekontor rekker det til første mulige utbetalingsdato, er en annen sak...kommunale og statlige kontorer er ikke kjent for å være "raske i avtrekker'n" ! :-) Men du får vel tilbakebetalt i september for to mnd om du ikke rekker å å få det alt i august.

Jeg tror alle trygdekontorer har samme dato for utbetalinger, og det er den siste i måneden.

Barnetrygden kommer den 30. i mnd her vi bor f.eks.

av en eller anne utrolig merkverdig grunn har de valgt å legge kontantstøtteutbetalingen to dager før barnetrygden...

Veldig kostnadseffektivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...