malenka Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Mitt problem er utvilsomt humørsvingninger ! Jeg har vært ille plaget etter at jeg fikk mitt fjerde barn for 5 år siden, og ser at jeg blir mer og mer lik min mor og min bestemor når det gjelder dette. Jeg går fra å være oppstemt og ivrig, glad, pratsom og positiv - til å miste all tro på meg selv. Når det står på som verst begynner jeg å kjefte allerede i yttergangen når jeg kommer hjem. Ungene piler unna, mann rygger banen og venner holder seg langt unna. Orker ikke engang å fortelle hvor mange jobber jeg har mistet p.g.a. kjeftingen min. Skulle tro jeg var et uintelligent fjols som ikke vet hvordan jeg skal oppføre meg - Det er bare det at dette ikke stemmer. Jeg jobber full tid på sykehuset, og vet at jeg er dyktig i jobben min. ( Kanskje derfor jeg fremdeles har denen jobben) Jeg følger også full studieprogresjon på universitetet, fjerde året. Kanksje det er nettopp derfor jeg ønsker å få hjelp. Nå er det viktig at humørsvingningene ikke ødelegger for meg. Jeg vet så innmari godt at er jeg i dårlig humør på eksamen klarer jeg ikke å tenke skikkelig, blir meget ordfattig, har problemer både å skrive og ordlegge meg muntlig. Ser sliten ut. Håret er umulig, Magen eser, holdningen stakkarslig,og selvfølgelig humøret helt på bånn. Hater meg selv og alle andre, og klarer ikke å ta meg sammen i det hele tatt. Får også problemer med å sove om nettene o.l. Det rare er at jeg er så totalt annerledes når jeg har de gode dagene mine. Da er det nesten for mye av det gode den andre veien. Jeg får gjort en hel masse. Tankene kjennes super klare, ordene bare ramler ut av munnen min. Jeg blir lett midtpunktet i forsamlingen, føler at alle liker meg, og at jeg har hele verden i mine hender. Ser også godt ut - og føler meg suveren. Hva kan jeg gjøre? Orker ikke dette mer ! Vil ikke miste flere venner,jobber og muligheter, vil ikke at ungene skal unngå meg, og vil ikke at min gode snille mann skal få nok ! Har du noen gode råd ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90527-pms/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 26. januar 2003 Del Skrevet 26. januar 2003 Synes det høres ut som du har en stemningslidelse, kanskje en variant av en såklt bipolar lidelse. Behandling finnes for dette, men trolig bør du få en henvisning til psykiater. Det vil trolig ikke være riktig for deg å bruke anti-depressiva alene, da kan du få altfor mye energi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90527-pms/#findComment-500081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Kan du si i fra til meg hvis du finner noe som hjelper...? *har det like jævelig* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90527-pms/#findComment-503188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.