Gå til innhold

Min sønn sliter!


Gjest en fortvilet mamma!

Anbefalte innlegg

Gjest en fortvilet mamma!

Jeg(vi) har en sønn på 16 år som sliter veldig for tiden,han er deprimert og sliter med vanskelige tanker.

Han er en god gutt,har mange venner(jenter og gutter)og er skoleflink,han er også aktiv innen sport.Han har alltid vært en grei unge som har hatt lett for å snakke om problemer og er åpen med det meste. Han har aldri funnet på noe "tull" og har alltid vært (er) veldig snill både ute og hjemme,en riktig mønster gutt hvis vi kan si det sånn.

I det siste er han blitt ganske deprimert og sliter med tanker som :"kan jeg være homofil?"kan jeg være pedrofil?"er det noe som ikke er bra med mine foreldre?"og "har jeg blitt utsatt for overgrep hjemme som jeg ikke husker?"

Dette er forferdelig vondt for både ham og oss,vi har god samvittighet for vi har bare gjordt ham godt men det er jo forferdelig for ham og ha slike tanker om oss som han er så glad i.

Jeg (vi) prøver å snakke med ham og få ham ut av denne vonde sirkelen men vi er ganske slitne etterhvert for vi føler at vi står fast.

Kjære lege hva skal vi gjøre for å hjelpe gutten vår som vi er så utrolig glade i,det er så vondt å se ham slite sånn.

Det går jo utover skolearbeidet også etterhvert og dermed hans fremtid.

Vær så snill,hjelp oss på rett vei!!

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du skal hjelpe sønnen din til en profesjonell behandler.

Få han til å ta kontakt med fastlegen. Denne kan hjelpe han enten selv eller med en henvisning til ungdomspsykiatrien.

For meg høres dette ut som grublerier som del av en depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...