Gå til innhold

Innsyn i barnevernspapirer.

Anbefalte innlegg

For å få greie å "hva som kom ut" og hvordan alt dt her om meg foregikk så har jeg funnet ut at jeg kanskje skal forsøke å be om innsyn i sakspapirene mine.

Det er omtrent 12-13 år siden,finnes de ennå en eller annen plass i barnevernets arkiver? Hvordan kommer jeg i kontakt med noen som vet? Er det bare å ringe kommunen å be om barnevernet lissom??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90682-innsyn-i-barnevernspapirer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

Jeg ville i likhet med deg finne ut hva det var skrevet om meg ja få innsyn i mine genge papirer selv om det var 20 år siden de ble skrevet. Jeg ringte til barnevernet og ba om å få snakke med en sjef og jeg fikk avtale.

Men bare vær klar over at dersom dine foreldre/ foresatt er i bildet her også, kan det hende at du ikke får vite så mye pga tausehetsplikt o.l.

Men det er verdt et forsøk, tro meg.

hei.

Jeg ville i likhet med deg finne ut hva det var skrevet om meg ja få innsyn i mine genge papirer selv om det var 20 år siden de ble skrevet. Jeg ringte til barnevernet og ba om å få snakke med en sjef og jeg fikk avtale.

Men bare vær klar over at dersom dine foreldre/ foresatt er i bildet her også, kan det hende at du ikke får vite så mye pga tausehetsplikt o.l.

Men det er verdt et forsøk, tro meg.

Heei. Takker for svar.

Men om saken har ligget død i ti år daa....? Er det likefullt taushetsplikt å sånn?? Jeg er over atten og alt det der...

Heei. Takker for svar.

Men om saken har ligget død i ti år daa....? Er det likefullt taushetsplikt å sånn?? Jeg er over atten og alt det der...

Hei på deg.

Ja det er visst det ser du. dersom det som sagt skulle stå moren eller faren eller en av de foresattes nabn, eller at det var det som gjorde at du kom under den etaten, vil du nok oppdage at du ikke får ut papirer uten at de andre har gitt sitt samtykke.

Men ring opp dit du og snakk med dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...