Gå til innhold

En anderledes medisin


Gjest trist elev

Anbefalte innlegg

Gjest trist elev

Er det ikke noe som heter syden tur på resept?

Jeg er så utslitt og depremert for tiden, noen ganger tenker jeg tilogmed på å ta mitt eget liv.

For to år siden var det på samme måte, men så dro jeg til syden og ble et helt nytt menneske, fikk også mye mer overskudd når jeg kom hjem igjen.

Det er så mørk og trist ute, jeg elsker å gå turer ute og få frisk luft det munter meg opp, men når det øs regner eller stormer så klarer jeg det ikke. Solen titter bare frem en gang i blandt og bare for et par timer og da sitter jeg på skolen.

Finnes det noen rettigheter for gymnas elever på dette området?

Er ikke ute etter eg gratis fylle tur, bare komme seg vekk for et par dager og gjerne få litt sol eller normalt vær, har ike råd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke dette tilbudet finnes ved psykiske lidelser dessverre.

Anbefaler deg å spandere på deg et par timer med solarium i uka i den mørkeste tida - det gjør godt for sjelen!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist elev

Tror ikke dette tilbudet finnes ved psykiske lidelser dessverre.

Anbefaler deg å spandere på deg et par timer med solarium i uka i den mørkeste tida - det gjør godt for sjelen!

mvh

gjør det opp til annenhvær dag, men det er ikke det samme som ordentlig sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan hende du har såkalt vinterdepresjon eller mørketidsdepresjon. mange i norge lider av dette, at ein blir deprimert om vinteren pga for lite sollys.

det finst spesielle lamper for dette, som fungerer annerledes enn solarium (disse lampene er f.eks ikkje noko ein blir brun av, trur eg).

ein starter forebyggende lysbehandling på høsten, som sørger for at depresjonssymptomene ikkje dukker opp.

spør legen din om dette! eller søk på nettet. du kan kjøpe slik lampe sjølv, eller få behandling på din lokale psykiatriske poliklinikk. lampene koster visst fra ca 2.500 eller så, trur eg. men eg vil tru det er meir enn verdt beløpet, å slippe depresjon... :)

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...