icecoldme Skrevet 25. januar 2003 Del Skrevet 25. januar 2003 hei! flashbacksene er der stadig, og søvnen ikke bra... vi var begge barn da det begynte, og det er lenge siden det skjedde nå. Men du var eldre og skulle ha forstått at det var galt!! Dette plager meg mye enda. Hva vil jeg? jo... jeg trenger å snakke med noen om det som skjedde. MEN vil ikke blåse det for stort opp, for så å gjennomgå det hele igjen... ikke vil jeg bli lagt inn eller noe lignende. (kan noen tvinge meg?) Føler ikke jeg trenger det. OG har ikke tid til det. Vil ikke kaste bort mer tid på dette. Ikke vil jeg at "alle" rundt skal snakke om det. Vil bare at de ekle tankene og skammen skal gå bort!! Han har fått familie nå, og jeg vil forsikre meg om at ikke noe skjer med barnet der, men sier jeg noe og ting blir etterforsket blir jo barnet på en måte utsatt uansett... Tisking hvisking, og hva om moren får vite om hva som skjedde for så lenge siden. Hvordan vil det påvirke den lille familien? Jeg vil ikke ødelegge noe, bare forsikre meg om at det går bra...dilemma! Må legen jeg eventuelt snakker med måtte anmelde incest som skjedde for 10-15 år siden om jeg ikke vil? hjelp? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90718-bare-barn-begge-to/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
karin2 Skrevet 26. januar 2003 Del Skrevet 26. januar 2003 Hei, så trist å høre hva du har blitt utsatt for, har opplevd det samme selv. Nei, legen må ikke anmelde noe, det er du som anmelder hvis du vil. Og jeg synes du burde ta opp faren om at han kan gjøre det igjen med noen, det er jo godt mulig han gjør det, og tenk hvor mye som blir ødelagt da! Det finnes feks behandlingssentre for menn som har brukt vold. Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90718-bare-barn-begge-to/#findComment-500278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solvelv Skrevet 26. januar 2003 Del Skrevet 26. januar 2003 Hei Vondt å høre at du har det vondt! Det er en ting jeg gjerne vil si deg, som kanskje kan hjelpe deg i ditt dilemma. Incest skal snakkes i hjel - ikke ties i hjel. Det er ordtaket Senter mot Incest bruker. Det er mye sant i det ordtaket. Det er fryktelig å stå mellom to onder. Det er du som må finne ut hva som er det beste, og hva DU kan leve med. Jeg tror heller ikke det er mulig å bruke for mye tid på å snakke om de overgrepene som skjedde. Tvert i mot er det verre å bruke for lite tid. Uansett hvor mye energi du bruker på å holde DET borte, så undertrykker du DET bare. Det kommer bare tilbake. Igjen og igjen - og kan ta forskjellige former. Depresjon, spiseforstyrrelse, smerter i magen, trøtthet, svimmelhet. You name it! Mitt råd til deg er å bruke tid på deg selv, og la følelsene få slippe ut. Og kanskje vil du få svar på ditt dilemma i denne prosessen. Men husk - det er du som bestemmer hva du vil skal skje. Den ene eller den andre veien. Det fantastiske med å leve er å kunne bestemme helt og holdent over seg selv Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90718-bare-barn-begge-to/#findComment-500510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
icecoldme Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Hei Vondt å høre at du har det vondt! Det er en ting jeg gjerne vil si deg, som kanskje kan hjelpe deg i ditt dilemma. Incest skal snakkes i hjel - ikke ties i hjel. Det er ordtaket Senter mot Incest bruker. Det er mye sant i det ordtaket. Det er fryktelig å stå mellom to onder. Det er du som må finne ut hva som er det beste, og hva DU kan leve med. Jeg tror heller ikke det er mulig å bruke for mye tid på å snakke om de overgrepene som skjedde. Tvert i mot er det verre å bruke for lite tid. Uansett hvor mye energi du bruker på å holde DET borte, så undertrykker du DET bare. Det kommer bare tilbake. Igjen og igjen - og kan ta forskjellige former. Depresjon, spiseforstyrrelse, smerter i magen, trøtthet, svimmelhet. You name it! Mitt råd til deg er å bruke tid på deg selv, og la følelsene få slippe ut. Og kanskje vil du få svar på ditt dilemma i denne prosessen. Men husk - det er du som bestemmer hva du vil skal skje. Den ene eller den andre veien. Det fantastiske med å leve er å kunne bestemme helt og holdent over seg selv Lykke til! Hei Solvelv! Takk for svar. Jeg er vist ikke helt klar for å snakke med noen om dette enda. Huff ikke lett... Hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90718-bare-barn-begge-to/#findComment-509360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
icecoldme Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Hei, så trist å høre hva du har blitt utsatt for, har opplevd det samme selv. Nei, legen må ikke anmelde noe, det er du som anmelder hvis du vil. Og jeg synes du burde ta opp faren om at han kan gjøre det igjen med noen, det er jo godt mulig han gjør det, og tenk hvor mye som blir ødelagt da! Det finnes feks behandlingssentre for menn som har brukt vold. Lykke til videre! Hei Karin2! Takk for svar. Går liksom å grubler på om at han kan gjøre noe sånt igjen. Tror ikke det. Det var heller aldri vold inne i bildet... (derfor skammen hos meg desto større...) hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90718-bare-barn-begge-to/#findComment-509361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.