Gå til innhold

nhd: tolvon og/eller sovetabletter.


Gjest Trientali

Anbefalte innlegg

Gjest Trientali

har lenge gått på stilnoct for å få sove om kveldene, men nå er dosen 15-20 mg, fordi jeg er så vant til den...vet dette ikke er så bra. lurte på om jeg bruker tolvon for å sove i noen dager, ei uke kanskje, vil restene av sovetablettene gå ut av kroppen slik at jeg kan ta normal dose med stilnoct, og at den virker like godt igjen. hvor lenge skal man ta tolvon før man legger seg? jeg har prøvd tolvon før, men grunnen til at jeg ikke vil bruke dette hele tiden, er at jeg ikke bare blir trøtt om natten, men sover også hele dagen, og greier ikke å fungere. dette er selv med den minste dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om en trenger sovemedisin over lang tid, og det trenger egentlig nesten ingen, bør en velge Tolvon foran et B-preparat som Stilnoct.

Tolvon må tas minst to timer før en skal sove.

Hang-over vil reduseres betydelig etter 5-7 dager.

Om en har effekt av Tolvon, bør en ikke vende tilbake til Stilnoct.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trientali

Om en trenger sovemedisin over lang tid, og det trenger egentlig nesten ingen, bør en velge Tolvon foran et B-preparat som Stilnoct.

Tolvon må tas minst to timer før en skal sove.

Hang-over vil reduseres betydelig etter 5-7 dager.

Om en har effekt av Tolvon, bør en ikke vende tilbake til Stilnoct.

men problemet er av at med tolvon så sover jeg hele dagen, greier rett og slett ikke å fungere, og det er umulig for meg å bruke. det jeg lurte på er om jeg bruker tolvon i noen dager, og så stilnoct igjen, kan jeg få igjen full effekt av stilnoct? lurer ellers på hvilke store bakdeler du mener man får av stilnoct i forhold til tolvon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...