at home Skrevet 25. januar 2003 Del Skrevet 25. januar 2003 Hei, var i en bilulykke for 4 år siden. Har vært til flere undersøkelser, bla. MR, nevr. psyk, osv. or har fått diagnosen wiplash. Nå nettop har jeg vært hos spesialist/konsulent-undersøkelse, for å få en endelig vurdering. Problemet er at det muskulære er ok, men jeg plager med tildels store smerter i nakkevirvlene/skjelettet. har blitt forespeilet hos denne "spesialisten" at det er skade i ledd 2 og 3 i nakken og muligens skade i margen. Jeg plages med tildels store smerter i leddene i nakken, som også stivner slik at de må "brytes opp", hvoretter smertene øker. Har nedsatt følsomhet i kroppen, da spesielt i armene/fingrene. Varme/kulde og smertefølelse mangler i kroppen, mest på høyreside. Utover dette har jeg på eget grunnlag undersøkt evt. behandlingsmåter og peresset dette igjennom i helsesektoren. Denne nevnte spesialisten var innkalt av et forsikringsselskap, og dokumenterte ovenfornevnte detaljer. Nå er det søkt om nye undersøkelser som bl.a. MR og nevrologisk, da med undernevnte kommentar. problemet er at leg gjerne vil ha dette oversatt til normalt språk, slik at jeg vet hva det menes. Det ser desverre ut som at det fysiske problemet, omfanget av skaden er tilsidesatt, og at dette vris over til det psykiske. derfor er det ønskelig at jeg kan får hjelp til å "oversette" følgende. ""..Klinisk: Lette nevrologiske funn som kan indikere at han har utviklet en posttreumatisk syrinx;med radiculære fenomener, nedsatt sensibilitet i hendene, og lett kraftsvikt i høyre skulder, alternativt kan det foreligge en begynnende degenerativ lidelse. MR av nakke og hjerne ønskes."" og i brev nr.2: ""Klinisk:lette nevlologiske funn og lette radiculære fenomener til begge hender ulnart, nedsatt sensibilitet i hendene, og lett kraftsvikt i høyre skulder og overarm,slik at alternativene posttreumatisk syrinx/begynnende degenerativ nevrologisk lidelse/entrapment må overveies. Ber i tillegg til MR av nakke og hode, om å få utført nevrofysiologisk undersøkelse. Det er ønskelig med snarlig svar. Mvh Privat 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90745-problemer-etter-nakkeskade/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 26. januar 2003 Del Skrevet 26. januar 2003 Dette burde jo legen di ha oversatt. Syrinx betyr at det danner seg en væske-ansamling inni ryggmargen, som vil trykke på ryggmargen og nervene. Radikulære symptomer er utstrålende nervesmerter. nevropsykologisk test går på hukommelse- og konsentrasjon. Synes imidlertid at nakken din ikke bør utsettes for "knekking" eller mobilisering, heller stabiliserende øvelser. Du skal uansett utredes videre. Hos folk med kroniske smerter vil ofte depresjon komme sekundært, og det kan vøære effektivt for smertene å få behandlet depresjonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90745-problemer-etter-nakkeskade/#findComment-500099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
at home Skrevet 27. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2003 Dette burde jo legen di ha oversatt. Syrinx betyr at det danner seg en væske-ansamling inni ryggmargen, som vil trykke på ryggmargen og nervene. Radikulære symptomer er utstrålende nervesmerter. nevropsykologisk test går på hukommelse- og konsentrasjon. Synes imidlertid at nakken din ikke bør utsettes for "knekking" eller mobilisering, heller stabiliserende øvelser. Du skal uansett utredes videre. Hos folk med kroniske smerter vil ofte depresjon komme sekundært, og det kan vøære effektivt for smertene å få behandlet depresjonen. Takk for hustig besvarelse. Når det gjelder kommentaren om depresjon, så er dette utelukket. Har vært igjennom psyk. undersøkelse, og endel samtaler og testing. Dette punktet ble utelukket av både primærlege og psykolog. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90745-problemer-etter-nakkeskade/#findComment-500736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.