Gå til innhold

bør jeg slutte?


Gjest trrrish

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish

jeg fikk brev om at jeg hadde fått ny time hos psykiater, så sto det noe det aldri har stått før: at jeg kunne ringe om jeg ikke har behov for flere timer slik at de kan avslutte.

jeg er ambivalent om jeg skal gå eller ikke, det har jeg alltid vært, men dette tar jeg som en stor avvisning ,da psykiateren alltid har brukt mye tid på å at jeg skal komme likevel.

bør jeg slutte når jeg er så ambivalent?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei trrrish.

Jeg tolker deg som om du er mest bekymra for det du opplever som en avvisning i brevet(?). I så fall ville det vel være dumt å slutte pga av dette. Hva om du fortalte psykiateren om formuleringen i brevet og sa at du har vært ambivalent i forhold til om du skulle slutte eller ikke?

Alt godt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal gå på time, jeg.

kanskje har psykiateren bare fått inn noen faste formularer på brevet til pasientene om å avslutte behandling hvis den ikke lenger føles nødvendig?

På mitt nærmeste somaroske sykehus er det nemlig en lignende formulering på brevet om at du har fått time.

Er sikker på at psykiateren gjerne vil ha deg til time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Antar at dette ikke er et personlig brev fra psykiateren din til deg. Det er vel heller et "standardbrev" som går ut til alle.

Ledelsen/administrasjonen påtvinger oss ikke sjelden slike saker.

Etter at du har lest mitt svar, kan du tenke over følgende:

Neste gang du føler deg avvist, slik som med dette brevet, finnes det da noen annen måte å forstå hendelsen på enn den første som faller deg inn? Kan du prøve å finne alternative fortolkninger/forklaringer? Kan du så til slutt prøve å vurdere hvilken som er mest sannsynlig?

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...