Gå til innhold

nhd: tolvon og/eller sovetabletter. (fortsettelse)


Gjest Trientali

Anbefalte innlegg

Gjest Trientali

i ditt forrige svar sa du det var bedre å bruke tolvon enn stilnoct, kan du forklare hvorfor og hva som kan skje om jeg bruker stilnoct for lenge og ofte? problemet med tolvon er at det gjør meg trett gjennom hele dagen, og jeg vil bare sove, mens med stilnoct kan jeg bare ta en tablett litt før jeg legger meg så sover jeg godt. vil helst ikke sove hele dagen, plages nok med for lite energi som det er. i går tok jeg tolvon kl. 12 om kvelden, vet det er litt sent, men har ikke stått opp får nå (kl. 15) og det er tilvsomt at jeg får noe stor utav dagen, bortsett fra å legge meg igjen... det er derfor jeg liker stilnoct så godt. så hvis jeg da bruker tolvon (eller f.eks. imovane) ei stund (noen dager) vil tilvennelsen jeg har av stilnoct avta, og jeg kan bruke den normalt igjen, uten i så store doser?

trenger sårt svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om du leser mitt forrige svar nøye, ser du følgende:

1. Tolvon må tas tidligere enn Stilnoct. Kl. 21 kan være fornuftig.

2. Hang-over bedrer seg etter noen dager. Det betyr at du a.) ikke kan vurdere Tolvon etter en natt, b.) må ta på deg den belastningen det er å ha hang-over noen dager frem til bedring.

Slik er det ofte at lindring ikke kommer umiddelbart, men at en må kjempe litt for det.

3. Stilnoct er et B-prep og gir avhengighet og toleranseutvikling (en må stadig ha mer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trientali

jeg greier rett og slett ikke å bruke tolvon, du sier at det går over etter en periode, og den perioden kommer til å være for jævlig. kroppen min føles helt død, og jeg greier ikke å fungere. derfor dropper jeg det, og holder heller ut med større doser stilnoct, til jeg kanskje greier å slutte med det..det må da vel finnes et alternativ til sovemedisin eller tolvon? lurer veldig på dette...I natt prøvde jeg Imovane, men det fungerte ikke noe særlig, og jeg får en forferdelig vond smak i munnen av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...