Gå til innhold

stoffskiftet-Nina Lindstad

Anbefalte innlegg

Du svarte meg tidligere at man ikke kunne målte T3 fordi det kun var i kroppen noe timer. Den prøven jeg tar heter S-Fritt T3 og normalområdet er 2,3 - 5,7. Jeg tar og prøvene fastende og uten å ha tatt hormonpiller denne dagen. Jeg har og lest at Liothyronin kun er i kroppen 8 timer og derfor må man ta det flere ganger om dagen. Så jeg ble litt forvirra av svaret dit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9093-stoffskiftet-nina-lindstad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du svarte meg tidligere at man ikke kunne målte T3 fordi det kun var i kroppen noe timer. Den prøven jeg tar heter S-Fritt T3 og normalområdet er 2,3 - 5,7. Jeg tar og prøvene fastende og uten å ha tatt hormonpiller denne dagen. Jeg har og lest at Liothyronin kun er i kroppen 8 timer og derfor må man ta det flere ganger om dagen. Så jeg ble litt forvirra av svaret dit.

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til Tixi. Såvidt jeg har lært brukes målinger av s F-T3 kun i tilfeller med hypertyreose, høyt stoffskifte. Videre at prøven ikke kan brukes til å måle effekt av medisinering med Thyroxin og/eller Liothyronin. Liothyronin tabletter har halveringstid på ca. 1.5 døgn, og vil være i kroppen i flere dager. Vårt "naturlige T3" omsettes betydelig raskere.

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til Tixi. Såvidt jeg har lært brukes målinger av s F-T3 kun i tilfeller med hypertyreose, høyt stoffskifte. Videre at prøven ikke kan brukes til å måle effekt av medisinering med Thyroxin og/eller Liothyronin. Liothyronin tabletter har halveringstid på ca. 1.5 døgn, og vil være i kroppen i flere dager. Vårt "naturlige T3" omsettes betydelig raskere.

Hei

Mange leger tar målinger på T3 og det er blitt mere vanlig med medisinering med både tyroxin og liothyronin ved lavt stoffskifte , mange pasienter føler denne "blandingen" gir bedre resultater enn kun thyroxin-----

Hei

Mange leger tar målinger på T3 og det er blitt mere vanlig med medisinering med både tyroxin og liothyronin ved lavt stoffskifte , mange pasienter føler denne "blandingen" gir bedre resultater enn kun thyroxin-----

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...