Gå til innhold

kosthold under svangerskap


Gjest Marie19

Anbefalte innlegg

Gjest Marie19

Hei der!

Jeg er nettopp blitt gravid, å lurer rett og slett på hvilket kosthold jeg bør ha i månedene framover? Hva bør jeg spise, og hva bør jeg unngå?

Ellers tar jeg imot gode råd om hvordan jeg ellers bør forholde meg til andre ting!

På forhånd takk!

Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marie19

Hei der!

Jeg er nettopp blitt gravid, å lurer rett og slett på hvilket kosthold jeg bør ha i månedene framover? Hva bør jeg spise, og hva bør jeg unngå?

Ellers tar jeg imot gode råd om hvordan jeg ellers bør forholde meg til andre ting!

På forhånd takk!

Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Du kan nästan äta och leva som innan du blev gravid. Alkohol och tobak tycker jag är självklart att sluta med, då detta går över till fostret. Opateuriserade ostar, rå fisk och blodigt kött kan ge alvarliga infeksjoner hos barnet och skall därför undvikas när man är gravid. Att äta vanlig sund kost är annars att rekomendera. Se till att du får i dig de rekomenderade vitaminerna, som de flesta får i sig naturligt i kosten. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Du kan nästan äta och leva som innan du blev gravid. Alkohol och tobak tycker jag är självklart att sluta med, då detta går över till fostret. Opateuriserade ostar, rå fisk och blodigt kött kan ge alvarliga infeksjoner hos barnet och skall därför undvikas när man är gravid. Att äta vanlig sund kost är annars att rekomendera. Se till att du får i dig de rekomenderade vitaminerna, som de flesta får i sig naturligt i kosten. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...