Gå til innhold

uregelmessig menstrasjon


Gjest Steinbukk72

Anbefalte innlegg

Gjest Steinbukk72

Helt fra den dagen jeg fikk menstrasjonen har jeg aldri hatt regelmessig mens. Da jeg ble 18 begynte jeg på pillen og har brukt den nå i 10 år.

I mai tok mitt forhold slutt, og jeg bestemmte meg for å ta et lite opphold i bruken av p-pillen. Men jeg har kun hatt menstrasjon 2 ganger siden. ( en gang i juni og nå kom den igjen i går)Dette kan da umulig være normalt. Bør jeg begynne på pillen igjen? Hva når jeg en gang i fremtiden ønsker å bli gravid - vil dette da være et problem?

Jeg håper at du kan gi meg råd for hva jeg bør gjøre?

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Steinbukk72

Helt fra den dagen jeg fikk menstrasjonen har jeg aldri hatt regelmessig mens. Da jeg ble 18 begynte jeg på pillen og har brukt den nå i 10 år.

I mai tok mitt forhold slutt, og jeg bestemmte meg for å ta et lite opphold i bruken av p-pillen. Men jeg har kun hatt menstrasjon 2 ganger siden. ( en gang i juni og nå kom den igjen i går)Dette kan da umulig være normalt. Bør jeg begynne på pillen igjen? Hva når jeg en gang i fremtiden ønsker å bli gravid - vil dette da være et problem?

Jeg håper at du kan gi meg råd for hva jeg bør gjøre?

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Tenkte jeg skulle svare deg ang.det med p-pillene.

Har også hatt uregelmessig mens helt siden jeg fikk den.

Gikk på pillen i 4 år.Og det tok 6mnd. før mensen kom tilbake,og etter det fortsatte den å være uregelmessig.

Hvis du ikke må,så begynn ikke på pillen igjen,vi har prøvd å bli gravide i 2 år uten å lykkes,så nå har vi begynt med utredning.

Bare et lite råd!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Tenkte jeg skulle svare deg ang.det med p-pillene.

Har også hatt uregelmessig mens helt siden jeg fikk den.

Gikk på pillen i 4 år.Og det tok 6mnd. før mensen kom tilbake,og etter det fortsatte den å være uregelmessig.

Hvis du ikke må,så begynn ikke på pillen igjen,vi har prøvd å bli gravide i 2 år uten å lykkes,så nå har vi begynt med utredning.

Bare et lite råd!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal få en sjekk av hormonene før du igjen begynner på p-pille. Har du først startet, kan det være vanskelig med en hormonell utredning. Hvis man finner at det bare er manglende eggløsning, kan du gjerne begynne på pillen igjen. Det kan evt bli aktuelt å stimulere eggløsning når du ønsker graviditet, men det vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal få en sjekk av hormonene før du igjen begynner på p-pille. Har du først startet, kan det være vanskelig med en hormonell utredning. Hvis man finner at det bare er manglende eggløsning, kan du gjerne begynne på pillen igjen. Det kan evt bli aktuelt å stimulere eggløsning når du ønsker graviditet, men det vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...