Gå til innhold

eneste som hjelper


Gjest trrrish

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish

dessverre er det eneste som faktisk hjelper når jeg er sinna og har det forferdelig å snakke om å dø og slike ting, men dette er visstnok så fælt for andre å høre det. virkelige kjipe saker. det er jo eneste som demper trykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går an å snakke om sinne, følelser og dødstanker uten å gi uttrykk for at man har planer om å ta sitt eget liv. De fleste som ønsker å hjelpe er åpne for å snakke konstuktivt, men ingen ønsker å bli sittende hjelpesløse og frykte at en annen vil ta selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er ganske mange som tenker slik. Men det er mye verre å se det på trykk!

Selv så har jeg ikke selvmordsplaner. Ikke direkte ønsker heller. Men jeg forventer ikke å få noe mer glede ut av livet mer.

Synes jeg er til plunder og heft for både meg selv, mann, barna og samfunnet. Hadde det ikke vært for at det ville ødelagt livet for ungene mine, så hadde jeg 'flagga ut'. Men orker ikke påføre dem den smerten.

Paradokset er at jeg påfører dem smerte ved å være den jeg er også. Ikke greit å ha en deprimert, sliten, til tider hysterisk mor.

På en måte orker jeg ikke å ta imot fremtiden. Fordi jeg vet at det sikkert finnes (blant gode ting også selvfølgelig, men de er jeg ikke redd for) så mange utfordringer der framme som vil slite meg ut. Orker ikke selv det minste problem nå uten å klappe sammen.

Det verste er at jeg er så redd ungene skal slite med lignende ting. Da kommer nok jeg til å ta på meg skylda. De får problemer pga at de har vokst opp med meg. Det er nesten ikke til å holde ut å tenke på. Det kommer jeg ikke til å orke å leve med.

Dør jeg så er det galt for andre. Lever jeg så gjør jeg galt for andre. Men hva med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...