Gå til innhold

Min skyld!!!

Anbefalte innlegg

det er min skyld at jeg ble utsatt for overgrep. det er min skyld at mamma ble slått både gul og blå.det er min skyld at pappa stakk av fra oss da jeg var lita. det er min skyld at jeg ikke kan holde kjeft om det. alt er min skyld. jeg kan ikke leve med skammen lenger. det blir for vanskelig. det er min egen skyld at jeg er som jeg er i dag. hvordan kan min kjæreste holde ut med en som meg. en som svinger i humøret. er blid det en øyeblikket og det neste så deppa og sint. hvorfor ble jeg ikke drept den gangen. hvorfor måtte jeg en gang gå til pappa fordi mamma ikke ville ha noe med meg å gjøre? fordi det er min skyld at mammma ble sammen med en psykopat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91063-min-skyld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan noe av dette være din skyld..?

Du var ei lita jente.. du hadde ingen mulighet til å kontrollere det som skjedde!

Ingen barn er skyld i voksne menneskers handlinger!

Legg skylden over på de som fortjener den! De menneskene som har påført deg den smerten du føler i dag!

Overgriper... som visste at det han gjorde var galt, men som i sin egoisme ga' blanke i hvordan han ødela deg som menneske!

Du kan ikke klandre mor og far for å skille lag, ... men en mor som lar barna sine oppleve en psykopat, gjør også noe alvorlig galt, syns jeg... Når man har barn, må deres trygghet gå foran alt! Men hun var nok for svak til å stå imot...

Og hvorfor i all verden skal du 'holde kjeft om det',,? Alt som har skjedd har påført deg en smerte.. -en enorm smerte som ikke må 'holdes kjeft' om, -for da vil den aldri dempes, - eller bli borte...

Nei, threzi.. legg skylden over på de som har den! Bli sint på de.. -som har gjort det vanskelig for deg å få et godt liv. For DU har ikke fortjent denne skyldfølelsn!

Du har nok med å prøve å få orden på livet i dag.. å prøve å finne en ro og lykke.. som de fleste andre tar som en selvfølge.. men for å komme videre, må du faktisk legge 'skylden' der den hører hjemme.. altså ikke hos deg selv. Først da kan du begynne med å søke den roen i deg selv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91063-min-skyld/#findComment-501708
Del på andre sider

Ingen ting av det som har skjedd er din skyld.

Barn har ikke noe ansvar for voksnes avgjørelser og voksnes handlinger.

De voksne skal ta ansvar for barns ve og vel. De skal ta avgjørelser som gjør at barn slipper å ha det vondt.

Det skjer ikke ut til å ha skjedd i ditt tilfelle.

Kjæresten din holder nok ut med deg fordi du er den du er!

Du er ei reflektert, omsorgsfull jente, som har fått alt for masse ansvar lagt på seg som liten.

Kjæresten din ser nok deg som den verdifulle personen du er!

Ønsker deg alt mulig godt i livet. Det har du fortjent!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91063-min-skyld/#findComment-503455
Del på andre sider

Hvordan kan noe av dette være din skyld..?

Du var ei lita jente.. du hadde ingen mulighet til å kontrollere det som skjedde!

Ingen barn er skyld i voksne menneskers handlinger!

Legg skylden over på de som fortjener den! De menneskene som har påført deg den smerten du føler i dag!

Overgriper... som visste at det han gjorde var galt, men som i sin egoisme ga' blanke i hvordan han ødela deg som menneske!

Du kan ikke klandre mor og far for å skille lag, ... men en mor som lar barna sine oppleve en psykopat, gjør også noe alvorlig galt, syns jeg... Når man har barn, må deres trygghet gå foran alt! Men hun var nok for svak til å stå imot...

Og hvorfor i all verden skal du 'holde kjeft om det',,? Alt som har skjedd har påført deg en smerte.. -en enorm smerte som ikke må 'holdes kjeft' om, -for da vil den aldri dempes, - eller bli borte...

Nei, threzi.. legg skylden over på de som har den! Bli sint på de.. -som har gjort det vanskelig for deg å få et godt liv. For DU har ikke fortjent denne skyldfølelsn!

Du har nok med å prøve å få orden på livet i dag.. å prøve å finne en ro og lykke.. som de fleste andre tar som en selvfølge.. men for å komme videre, må du faktisk legge 'skylden' der den hører hjemme.. altså ikke hos deg selv. Først da kan du begynne med å søke den roen i deg selv...

Jeg greier ikke å legge skylden over på dem det gjelder, selv om jeg prøver å gjøre det. Mulig jeg burde ta opp dette med min psykiater. innerst inne vet jeg at det ikke er min skyld, men når man har stemmer som sier at det er din skyld, så er det ikke enkelt.

jeg takker så mye for svarene jeg har fått.

Trrrish, jeg elsker deg kjempe mye. kos

kos til dere andre også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91063-min-skyld/#findComment-505232
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...