SierDuDet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Sånn. I natt funker nettet, og jeg har ikke glemt dere, men jeg tar dere felles, istedet for en og en! Det er en drøm alle gutter har Litt generelt: Dere jenter trener ofte ekstremt feil. For det første så har dere ofte en merkelig holdning til styrketrening da dere er redde for å ende opp som ufeminine versjoner av The Terminator dersom dere trener hardt. Dette er selvsagt ikke tilfelle, og det skal maaaange år, for ikke å snakke om et vannvittig strikt kosthold og diverse ulovlige supplementer til, for at dere kan risikere å bli store og "stygge". Med denne vrangforestillingen i forhold til å trene vekter så trener mange av dere som kjerringer; altså med lite vekter, uten å kjenne til relevansen av det å slite litt, og litt svette på ryggen medfører ikke at dere har gjort en god jobb på treninga, så sant alt dere gjør er feil. Og det er det veldig ofte. Mange trener alt for mye. F.eks. går man til et SATS gym, får et program av en eller annen instruktør man jo bare må stole på at vet hva han driver med, men sannheten er at disse instruktørene stort sett ikke kan en dritt. Et par uker med kurs i regi av SATS lærer man tross alt fint lite av. I hvert fall ikke nok til å vite noe om trening, og derfor ser man at folk går inn og ut av helsestudioet, 4-5 dager i uka, år ut og år inn, uten å merke en forbanna dritt til bedre form. Kanskje man føler seg litt bedre fordi man får god samvittighet av å trene, men god samvittighet skaper ikke en fin kropp. Programmet dere ville fått på et lokalt gym ville sannsynligvis vært et tre dagers program, hvor man trener mandag, onsdag og fredag, og samme øvelsene hver gang. Dette er feil av flere grunner: Hovedgrunnen er at man aldri blir uthvilt. Man blir trossalt ikke det når man trener hver muskel tre ganger i uka, og får man ikke hvile vil man aldri få større og sterkere muskler. En annen feil så godt som alle jenter gjør er at de dersom de f.eks. vil få finere rumpe kliner til med rumpetrening i et eller annet merkverdig apparat hvor man presser bakover, blir støl i rumpa, tror man har trent den bra, men hva skjer? Jo, rumpa vokser. Setemusklaturen er tross alt en veldig stor muskel, og trener man den vil den vokse! Ikke bli mindre! Store muskler vokser nemlig langt lettere enn små muskler, og setemuskelen er en stor muskel. Vil man ha vekk fett på f.eks. magen så vil ikke dette fettet forsvinne om man trener situps. Situps er en øvelse for magemusklene, ikke magefettet! Og punktforbrenning, altså forbrenning av fett på gitte steder på kroppen, vil aldri fungere. Kroppen brenner akkurat der den føler for, og man vil ikke bli kvitt noe mer magefett av situps enn hva man vil bli kvitt på magen når man trener legger. Mer muskler gjør også at man brenner mer fett, og siden det likevel ikke er noen som helst fare for at dere vil bli seendes ut som bodybuildere med sjegg, som følge av litt hard trening (så lenge ikke legen skriver ut noe til dere som vil øke klittstørrelsen, gi dere en dyp lekker stemme, samt hårvekst på urutinerte steder), så trenger dere ikke være redd for å slite litt, samt trene riktig. Eh... det var moralprekenen. Dere vil stramme dere opp, neuni du vil bli kvitt fett, og lystig du vil få mer muskler. Treningsprogrammene deres vil se ganske like ut, og jeg går ut fra at begge er nybegynnere, derfor setter jeg ikke opp noen avanserte rettningslinjer sånn i starten. Derfor vil dere også trene forholdsvis mange repetisjoner, og siden Lystig vil trene 4-5 dager i uka og Neuni ikke er helt sikker, så beregner jeg 4 dager på begge to, og setter opp et enkelt nybegynnerprogram for begge. Mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Jeg setter det også opp slik at dere trener hver muskel to dager i uka, noe jeg ikke villle gjort i forhold til noen som har trent mye tidligere, da en dag isåfall er mer enn nok per muskel. Men siden dere er ferske så trenger dere tid til å lære hvordan samtlige øvelser gjøres korrekt, samt at dere nok ikke har forutsetninger riktig enda til å kunne ta dere ut så mye per økt at en gang per uke er spesielt smart i starten. Noen enkle retningslinjer: - Dere vil trene hver muskel to ganger i uka. Altså de samme øvelsene på mandag og torsdag, og den andre delen av programmet på tirsdag og fredag. - Man bør ikke bruke mer enn ca 30-45 minutter per VEKTtreningsøkt, men dette er utenom oppvarming og eventuell aerobisk aktivitet etter treninga. - Siden dere er nye skal dere kjøre forholdsvis lette sett. Lett betyr overhodet ikke at man ikke skal slite, men det betyr at dere kjører forholdsvis mange repetisjoner per sett. - Stort sett kjører dere to øvelser per muskel, og hvert sett bør bestå av mellom 12 og 15 repetisjoner. - Den siste repetisjonen per øvelse skal være så tung at dere AKKURAT klarer den. Man må aldri si seg fornøyd med 15 rep dersom det er det dere skal ta, når dere fint kunne klart 20 rep med de vektene. Er det tilfelle så øker dere ganske greit vekten, eventuelt kjører 20 rep. - Dere må lære å gjøre øvelsene korrekt, noe jeg ikke kan bidra med via nettet. Det kan derimot ofte instruktørene på SATS, i hvert fall i utgangspunktet. Hvis ikke er det bare å spørre den store sterke gutten som står og stønner ved speilet. Disse har ofte mer greie på kropp og trening enn hva man skulle tro. Mandag og torsdag: BRYST Benkpress: 3 * 12-15 rep. PecDeck: 3 * 15 rep. SKULDRE Skulderpress med hantler: 3 * 12-15 rep. Sidehev: 3 * 15 rep. TRICEPS Triceps push down: 4 * 12-15 rep. Grunnen til at jeg har satt opp akkurat disse musklene sammen, er at de overlapper hverandre på den måten at når man trener bryst så bruker man også en del skuldre, samt triceps. Hvis jeg hadde delt opp kroppen annerledes med f.eks. bryst på mandag og triseps på tirsdag, så ville dere jo trent triseps (som man jo bruker når man trener bryst), både på mandag og tirsdag (og da også torsdag og fredag). Her gjør mange, også erfarne treningsnarkomane, feil. Hvile er trossalt svært viktig, og det får man ikke om man deler opp kroppen feil! Tirsdag og Fredag RYGG Nedtrekk bak: 3 * 12-15 Sittende roing (forsiktig om dere har ryggproblemer, og denne MÅ gjøres riktig): 2 * 15 BICEPS Hantel curl: 4 * 12-15 BEIN Knebøy: 5 * 12-15 Baksiden: 3 * 15 Legger: 3 * 20 Som dere ser så satt jeg bare opp en øvelse på biceps, dette fordi de fleste øvelser på denne muskelen går ut på mer eller mindre det samme, og det har ingen hensikt for dere å knote med en hel haug med konsentrasjonøvelser som skal isolere den og den delen av biceps, osv. Den øvelsen jeg satt opp er, etter min mening, den beste, og kanskje eneste øvelsen man trenger for denne muskelen. Dere må gjerne trene bein først så det blir slik: Bein, rygg, biceps, men min erfaring er at dette er noe tung. Man blir ofte veldig sliten etter å ha trent bein. Fordelen er at man egentlig ikke bør være sliten i ryggen når man begynner å trene rygg. Jeg har ikke satt opp noen korsryggøvelser, men det kan dere gjerne ta til slutt. Jeg synes det blir litt smør på flesk, i og med at man aktiviserer korsryggen omtrent uansett hva man trener. Jeg har heller ikke satt opp noen typiske jenteøvelser som dere _tror_ vil gi dere finere rumper, og ingen øvelse er bedre for rumpen enn knebøy. Oppvarmingen før hver økt bør være sykling, jogging, gåing, stepping, eller lignende, i ca 10-15 minutter. Neuni: Du vil bli kvitt fett, og da vil du også trene annet enn vekter. Jeg anbefaler da at du begynner hver økt slik: 1. Oppvarming, ca 10 minutter. 2. Strykeprogrammet for den aktuelle dagen. Dette bør være gjort på 30-45 minutter. I starten vil det nok ta ca 45, da det er nytt og man må prøve seg fram litt i forhold til pauser og sånn. 3. To av dagene, da helst dagene du ikke trener bein, bør du steppe/jogge/gå fort, i ca 30 minutter (eller 20, 45, litt ettersom hva du føler for, har tid til, og hvor sliten du er. Ingen grunn til å ta i for hardt i starten så dette trenger du jo heller ikke å begynne med umiddelbart). Kondistrening kan jeg bare gi generelle råd om, da jeg aldri har trent kondis selv, med unntak av en måned eller to før skoletestene i gamle dager, men her er det vel egentlig bare å begynne rolig, og da gjerne med jogging, f.eks. på tredemølle etter vekttreninga. Selv hater jeg å jogge, og går istedet for steppemaskinen som er min personlige favoritt om jeg vil brenne fett, men man blir ikke så veldig anpusten av den og den er kanskje ikke så alt for godt egnet til å gjøre kondisen betraktelig bedre. Eh... hva var det for noe mer... Ja, kosthold! Dette er nesten det viktigste, og betyr utrolig mye. Rundt 70 % mener mange at det betyr, mens hvilen betyr 20 % og selve treninga bare 10 %, men dette er forutsatt at man trener, spiser og hviler riktig. Det nytter trossalt ikke bare å gå for hvilen selv om den kanskje er viktigere enn treninga Jeg gjør ikke det her så komplisert, da jeg sikkert allerede har skrevet så mye at dere ratt allerede har sluttet å lese. Isåfall forståelig, og jeg orker i hvert fall ikke å lese igjennom dette før jeg poster det. Men enkelt uten å gå inn på kalorimengder, måltider basert på så så mye proteiner, karbohydrater og fett, så sier jeg at dere bør spise mange "små", sunne, og helst proteinrike, måltider om dagen. Hver tredje time er det ultimate for å holde forbrenninga på et høyt nivå hele døgnet. Spis siste måltidet før trening sånn ca 1.5-2 timer før trening, og det første måltidet etter treninga så fort det lar seg gjøre. Kveldens siste måltid bør også være sånn sirkus 2-3 timer før dere legger dere. Jeg orker som sagt ikke å lese igjennom det jeg har skrevet, og jeg har sikkert glemt en del, kanskje ikke forklart noe godt nok, osv, men isåfall får dere spørre. En ting: Hvert sett bør kjøres sakte. Dere må huske at dere skal KJENNE hvordan bicepsen arbeider når dere trener bicepsen, dere skal kjenne hvordan skulderen arbeider og hvor øvelsen tar når dere trener skuldre, osv. Dette er veldig viktig, og det at dere kjører strikt - sakte - er også veldig viktig. F.eks. holder dere igjen når dere trener biceps, og armen går nedover. Ikke slipp armen ned. Det samme gjelder alle andre øvelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
neuni Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 hjertelig takk, du er virkelig ein engel! )) faktisk fint med litt moralpreken også - enkelte ting er lett å glømme. men den om at situps ikkje gir slankere mage, veit eg iallfall godt - eg har aldeles utmerkede magemuskler, men den ser da alikevel ikkje ut men veldig fint å få ein kjapp påminning om at man ikkje kan bli terminator på eit øyeblikk, det er heilt idiotisk kor lett det er å tru noko anna for oss jenter *riste uforstående på hue av seg sjølv* etter kva eg forstår på deg, trener man gjerne kvar muskel berre 1 gang i uka - med tyngre vekt og færre rep - etterkvart som man ikkje lenger er nybegynner. kor lenge foreslår du å kjøre 2 x uka? nokre av øvelsene kjenner eg fra før - knebøy, sittende roing, og iallfall skulderpress elns. dei andre øvelsene lurer eg jaggu på om ikkje ein fyr eg har i huset kjenner ang forbrenning, så har ein svenske (!) skrivi bok om sånt, og anbefaler morgenspasertur på nesten tom mage. så eg får sjå åssen eg gjer det. ift sånt er det jo dritt å bo midt i byen, det er lite motiverende å skulle traske rundt i gatene. så eg får finne meg ein kaffebar på andre sia av byn som eg går til eller noko, hehe men altså - du er ein engel! *nuss* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-501748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lystig Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 hjertelig takk, du er virkelig ein engel! )) faktisk fint med litt moralpreken også - enkelte ting er lett å glømme. men den om at situps ikkje gir slankere mage, veit eg iallfall godt - eg har aldeles utmerkede magemuskler, men den ser da alikevel ikkje ut men veldig fint å få ein kjapp påminning om at man ikkje kan bli terminator på eit øyeblikk, det er heilt idiotisk kor lett det er å tru noko anna for oss jenter *riste uforstående på hue av seg sjølv* etter kva eg forstår på deg, trener man gjerne kvar muskel berre 1 gang i uka - med tyngre vekt og færre rep - etterkvart som man ikkje lenger er nybegynner. kor lenge foreslår du å kjøre 2 x uka? nokre av øvelsene kjenner eg fra før - knebøy, sittende roing, og iallfall skulderpress elns. dei andre øvelsene lurer eg jaggu på om ikkje ein fyr eg har i huset kjenner ang forbrenning, så har ein svenske (!) skrivi bok om sånt, og anbefaler morgenspasertur på nesten tom mage. så eg får sjå åssen eg gjer det. ift sånt er det jo dritt å bo midt i byen, det er lite motiverende å skulle traske rundt i gatene. så eg får finne meg ein kaffebar på andre sia av byn som eg går til eller noko, hehe men altså - du er ein engel! *nuss* Tusen millioner takk,sdd,gleder meg til å ta fatt på det,dette kan du! Visst restulatatet blir bra så får du vel få en belønning... PS! Trengte godt moralprekenen i begynnelsen!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 28. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2003 hjertelig takk, du er virkelig ein engel! )) faktisk fint med litt moralpreken også - enkelte ting er lett å glømme. men den om at situps ikkje gir slankere mage, veit eg iallfall godt - eg har aldeles utmerkede magemuskler, men den ser da alikevel ikkje ut men veldig fint å få ein kjapp påminning om at man ikkje kan bli terminator på eit øyeblikk, det er heilt idiotisk kor lett det er å tru noko anna for oss jenter *riste uforstående på hue av seg sjølv* etter kva eg forstår på deg, trener man gjerne kvar muskel berre 1 gang i uka - med tyngre vekt og færre rep - etterkvart som man ikkje lenger er nybegynner. kor lenge foreslår du å kjøre 2 x uka? nokre av øvelsene kjenner eg fra før - knebøy, sittende roing, og iallfall skulderpress elns. dei andre øvelsene lurer eg jaggu på om ikkje ein fyr eg har i huset kjenner ang forbrenning, så har ein svenske (!) skrivi bok om sånt, og anbefaler morgenspasertur på nesten tom mage. så eg får sjå åssen eg gjer det. ift sånt er det jo dritt å bo midt i byen, det er lite motiverende å skulle traske rundt i gatene. så eg får finne meg ein kaffebar på andre sia av byn som eg går til eller noko, hehe men altså - du er ein engel! *nuss* "etter kva eg forstår på deg, trener man gjerne kvar muskel berre 1 gang i uka - med tyngre vekt og færre rep - etterkvart som man ikkje lenger er nybegynner. kor lenge foreslår du å kjøre 2 x uka?" Ja, det har du helt rett i! Det beste er å trene hver muskel en gang per uke, men da tyngre og hardere enn det dere gjør nå. Tja... ikke godt å si hvor lenge jeg ville ventet med å begynne å trene sånn. Det kommer litt ann på hvor fort du føler at du har dreisen på dette med trening, har kontroll på øvelsene, og klarer å presse deg. Men du burde nok kjøre dette programmet i et par mnd, kanskje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Jeg snikleste pittelitt og det var veldig interessant lesing. Hørtes fornuftig ut:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neuni Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 "etter kva eg forstår på deg, trener man gjerne kvar muskel berre 1 gang i uka - med tyngre vekt og færre rep - etterkvart som man ikkje lenger er nybegynner. kor lenge foreslår du å kjøre 2 x uka?" Ja, det har du helt rett i! Det beste er å trene hver muskel en gang per uke, men da tyngre og hardere enn det dere gjør nå. Tja... ikke godt å si hvor lenge jeg ville ventet med å begynne å trene sånn. Det kommer litt ann på hvor fort du føler at du har dreisen på dette med trening, har kontroll på øvelsene, og klarer å presse deg. Men du burde nok kjøre dette programmet i et par mnd, kanskje. ok, nok ein gang takk! ) har nettopp vært på sats no, men det var første gang på ei stund, så eg kjørte berre litt av dei øvelsene eg hadde fått av veiledern der før. men med dine råd i bakhue, økte eg vekta på eitt og anna og gjorde ting litt langsommere, og følte eg fikk tatt i litt meir enn før og så har eg traska langt og lenger enn langt i dag, skal prøve å gå istedetfor å ta buss når eg skal til psyken. det er på andre sia av byen, og eg er der to ganger i uka, så det er jo ein utmerka anledning til å få spasert litt i kveld skal eg steike fjellørret og sløve på sofaen, med gooood samvittighet ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neuni Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Jeg snikleste pittelitt og det var veldig interessant lesing. Hørtes fornuftig ut:) snikleste du?? på VÅRE meldinger??? jaggu.....moralen er for nedadgående her, det er sikkert fordi nhd har slutta - dol's mentale helse sank umiddelbart...... ;D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 snikleste du?? på VÅRE meldinger??? jaggu.....moralen er for nedadgående her, det er sikkert fordi nhd har slutta - dol's mentale helse sank umiddelbart...... ;D *busted* Jeg..bare atte leste...øh.. pittelitegranne... treningstips vettu..skal skjerpe min moral..eh..fra i dag.. Trente et sånt biceps-apparat her om dagen..hehe..hadde ikke prøvd et sånt før som gikk spesifikt på bicepsen..jeg dro opp den derre stanga..og hva skjedde med området der muskelen skulle boble frem? ittno...det skjedde ingenting altså. jeg knakk sammen i latter, hadde jo vekta på nesten minimum og det var ikke plass til en fiskebolle der bicepsen skulle være engang.. BM. Biceps savnet. Sist sett: usikkert -vi snakker her om år.. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neuni Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 *busted* Jeg..bare atte leste...øh.. pittelitegranne... treningstips vettu..skal skjerpe min moral..eh..fra i dag.. Trente et sånt biceps-apparat her om dagen..hehe..hadde ikke prøvd et sånt før som gikk spesifikt på bicepsen..jeg dro opp den derre stanga..og hva skjedde med området der muskelen skulle boble frem? ittno...det skjedde ingenting altså. jeg knakk sammen i latter, hadde jo vekta på nesten minimum og det var ikke plass til en fiskebolle der bicepsen skulle være engang.. BM. Biceps savnet. Sist sett: usikkert -vi snakker her om år.. ) hehehehe eg for min del har litt motsatte opplevelser: eg regner i utgangspunktet med at eg omtrent ikkje har muskler og stiller vekta på lite...og så setter eg igang...og etter 2-3 repetisjoner ser eg meg om etter kjæresten (som ofte trener samtidig som meg) og spør: er det meininga at dette skal kjennes lett ut? så eg veit ikkje, eg....kanskje eg har DEI digre musklene under alt fettet...jaja, alt er mulig, er plass til mykje rart under der 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 hehehehe eg for min del har litt motsatte opplevelser: eg regner i utgangspunktet med at eg omtrent ikkje har muskler og stiller vekta på lite...og så setter eg igang...og etter 2-3 repetisjoner ser eg meg om etter kjæresten (som ofte trener samtidig som meg) og spør: er det meininga at dette skal kjennes lett ut? så eg veit ikkje, eg....kanskje eg har DEI digre musklene under alt fettet...jaja, alt er mulig, er plass til mykje rart under der Du er bare en skaptrener du..sånn som sier at h*n er i såååå dårlig form og er heeelt nybegynner..yeah right! *fnys* Bare vent, om et par måneder har jeg også synlig biceps. Det gjelder å ha gooood tid, skjønner'u..*geiper litt* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neuni Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Du er bare en skaptrener du..sånn som sier at h*n er i såååå dårlig form og er heeelt nybegynner..yeah right! *fnys* Bare vent, om et par måneder har jeg også synlig biceps. Det gjelder å ha gooood tid, skjønner'u..*geiper litt* ehh...*skrape litt i jorda med skotuppen*...eg har no alltid vært litt kraftig bygd dahh.. så eg har vel alltid vært relativt sterk med tanke på at eg aldri har trent noko særlig. menneh..med kraftighet kjem lett overvekt, og det er det eg styrer med no. så..vær fornøyd med dei sparsomme bicepsene dine, du 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 28. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2003 Jeg snikleste pittelitt og det var veldig interessant lesing. Hørtes fornuftig ut:) Jeg er veldig fornuftig, vet du Neida, men jeg var ganske fanatisk opptatt av trening en stund. Jeg aner ikke hvor mange sider jeg har lest om trening, trening, trening, kosthold, supplementer, osv, samt diskutert mye på diverse treningsforum på nettet, samt snakket med bodybuildere, osv. Så jeg kan nok en del, selv om jeg ikke har holdt meg så oppdatert de siste par årene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Jeg er veldig fornuftig, vet du Neida, men jeg var ganske fanatisk opptatt av trening en stund. Jeg aner ikke hvor mange sider jeg har lest om trening, trening, trening, kosthold, supplementer, osv, samt diskutert mye på diverse treningsforum på nettet, samt snakket med bodybuildere, osv. Så jeg kan nok en del, selv om jeg ikke har holdt meg så oppdatert de siste par årene. Det er ikke bra å bli fanatisk -uansett hva det gjelder. Det er det jevne som teller for kropp og sinn:) Men jeg skjønner at du kan mye om dette! Jeg har trent mye, men ikke tenkt igjennom alle sider som jeg snikleste om i innlegget ditt. Både når det gjelder overtrening av muskelgrupper og kosten. Jaja, så lenge man trener jevnt og med en viss belastning gjør man ikke ting verre -selv om det kunne vært bedre:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 28. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2003 Det er ikke bra å bli fanatisk -uansett hva det gjelder. Det er det jevne som teller for kropp og sinn:) Men jeg skjønner at du kan mye om dette! Jeg har trent mye, men ikke tenkt igjennom alle sider som jeg snikleste om i innlegget ditt. Både når det gjelder overtrening av muskelgrupper og kosten. Jaja, så lenge man trener jevnt og med en viss belastning gjør man ikke ting verre -selv om det kunne vært bedre:) Det er selvsagt sant. Enkel trening er jo noe de fleste bedriver, og det vil aldri gjøre vondt verre. Tvert i mot 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Det er selvsagt sant. Enkel trening er jo noe de fleste bedriver, og det vil aldri gjøre vondt verre. Tvert i mot Vel, jeg vil vel ikke si at de fleste bedriver jevn trening.. Synes det ofte går i rykk og napp med folk med plutselig og voldsomme maniske helsefreak-tendenser og fem dagers økter i uker hvor livet bare dreier seg om det.....før det dabber av til et støttemedlemsskap på treningssenteret.. Det er mange av dem -noe treningssenterene slår seg på brystet av:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 28. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2003 Vel, jeg vil vel ikke si at de fleste bedriver jevn trening.. Synes det ofte går i rykk og napp med folk med plutselig og voldsomme maniske helsefreak-tendenser og fem dagers økter i uker hvor livet bare dreier seg om det.....før det dabber av til et støttemedlemsskap på treningssenteret.. Det er mange av dem -noe treningssenterene slår seg på brystet av:) I know, og jeg mistenker nesten at enkelt gym setter opp programmer for at kundene IKKE skal få framgang, og dermed gå lei. Selv om deres inkompetanse vel er en mer nærliggende grunn. Ja, de fleste er på og av i perioder. Jeg var aldri på og av, og eneste lengre pausen jeg hadde i løpet av ca 8-9 år, var når jeg trynte på snowboard og fucka albuen min, noe som tok ca 3/4 år å lege. Jeg psyka alltid ut treningskompiser som holdt på sånn tidligere. 2 mnd hardtrening, og så ga de seg, og kom aldri i gang igjen. Nå har jeg ikke kommet igang siden Juni 2001 selv, men jeg prøver nå, og denne gangen lykkes jeg. Rett og slett fordi jeg er motivert, og ikke trives med å se meg selv i speilet uten klær på lenger 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Vel, jeg vil vel ikke si at de fleste bedriver jevn trening.. Synes det ofte går i rykk og napp med folk med plutselig og voldsomme maniske helsefreak-tendenser og fem dagers økter i uker hvor livet bare dreier seg om det.....før det dabber av til et støttemedlemsskap på treningssenteret.. Det er mange av dem -noe treningssenterene slår seg på brystet av:) dette du sier nå tigern sårer meg veldig ..... jeg gjentar VELDIG ...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 dette du sier nå tigern sårer meg veldig ..... jeg gjentar VELDIG ...... Hehehe, du følte deg truffet nå ja. Har du regnet på hva den siste spinnningtimen kostet deg egentlig? Ha! Du kunne kanskje like greit ha kjøpt deg en sykkel for den prisen;-P 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest øh....tigertrollet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 I know, og jeg mistenker nesten at enkelt gym setter opp programmer for at kundene IKKE skal få framgang, og dermed gå lei. Selv om deres inkompetanse vel er en mer nærliggende grunn. Ja, de fleste er på og av i perioder. Jeg var aldri på og av, og eneste lengre pausen jeg hadde i løpet av ca 8-9 år, var når jeg trynte på snowboard og fucka albuen min, noe som tok ca 3/4 år å lege. Jeg psyka alltid ut treningskompiser som holdt på sånn tidligere. 2 mnd hardtrening, og så ga de seg, og kom aldri i gang igjen. Nå har jeg ikke kommet igang siden Juni 2001 selv, men jeg prøver nå, og denne gangen lykkes jeg. Rett og slett fordi jeg er motivert, og ikke trives med å se meg selv i speilet uten klær på lenger Ja, det er mulig at det er tilfelle. Men ellers så tror jeg folk klarer helt fint å psyke ut seg selv.. Nyttårsforsetter varer sjelden lengre enn til februar..Og man må jo se på mengden og tiden man skal bruke på treningen da. Jeg synes de fleste starter alt for hardt ut -og det er ikke vanskelig å spå fallet for å si det slik:) Skal man gjøre det på en varig basis må det være overlevelig i mengde og tid. Intensitet varierer jo med motivasjonen. Det er ikke mye som skal til, men når man setter så høye mål at man er dømt til å sprekke etter fire uker da blir det jojo-trening. Jeg har venner som er "jojo"-mennesker i alt de gjør. Alt går i rykk og napp med jobb, kjærlighetslivet og trening... mener alltid fornuftige og gjennomtenkte 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 28. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2003 Ja, det er mulig at det er tilfelle. Men ellers så tror jeg folk klarer helt fint å psyke ut seg selv.. Nyttårsforsetter varer sjelden lengre enn til februar..Og man må jo se på mengden og tiden man skal bruke på treningen da. Jeg synes de fleste starter alt for hardt ut -og det er ikke vanskelig å spå fallet for å si det slik:) Skal man gjøre det på en varig basis må det være overlevelig i mengde og tid. Intensitet varierer jo med motivasjonen. Det er ikke mye som skal til, men når man setter så høye mål at man er dømt til å sprekke etter fire uker da blir det jojo-trening. Jeg har venner som er "jojo"-mennesker i alt de gjør. Alt går i rykk og napp med jobb, kjærlighetslivet og trening... mener alltid fornuftige og gjennomtenkte Det er fordelen med å vite litt om trening, for leser man litt om det, samt erfarer en del selv, så finner man ut at jo-jo greier ikke fungerer. Derfor ler jeg av alle disse patetiske menneskene som kliner til med en eller annen slankekur og faktisk tror på at 2 mnd med ditten eller datten vil forandre dem. Det hele handler tross alt om å forandre livsstilen permanent. Ikke å forandre livsstilen i 2 måneder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91095-lystig-og-neuni/#findComment-502557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.