Gå til innhold

Seksuelle lystproblemer...


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Det er vel et kjent problem for oss som sliter med depresjon og/eller medisinering. Er som jeg har fått med meg, blant folk i min alder (40-50), også et vanlig problem selv om en ikke har verken depresjon eller tar medisiner. Altså et ganske normalt problem når en har vært gift noen år. Og har hatt noen konfliker som sikkert tærer både på det ene og det andre.

Hvordan løser dere det? Når en er gift/samboer så _skal_ en jo ha sex. Ellers er det pr. dagens definisjon å gi opp forholdet.

Vi har som mål at vi skal ha sex en gang pr. uke. Problemet er da at for hver gang jeg har sex uten å ha lyst til det (og energi til det) så får jeg enda mindre lyst. Det byr meg faktisk imot. Liker ikke at min mann tar på meg. Håper bare han skal bli 'ferdig'.

Skulle jeg en sjelden gang ha seksuelle følelser foretrekker jeg heller å onanere enn å 'spare det' til han.

Så lenge jeg har nedsatt lyst pga depresjon så ser jeg ingen løsning på dette. Og depresjonen har hengt i i flere år.

Ser ikke bort fra at tidlgiere problemer i familielivet er noe av grunnen til depresjonen. Men pga mye som jeg ikke skal komme inn på her, så er det pr idag best (for meg selv, rent egoistisk sett) å ikke bo for meg selv.

Hva gjør dere andre for å få opp dampen når det røyner på?

Problemet mitt er at jeg lever med en mann som jeg ikke har hatt det trivelig sammen med før nå i de seneste årene. Vi holder vel mye sammen pga barna. Men absolutt alle eventualiteter tatt i betraktning så mener jeg det er best å fortsette forholdet.

Hadde vi bare kunnen leve uten sex, ville alt (for øyeblikket) vært ok for meg, siden det er min sexlyst som har forsvunnet. Egentlig så er vel problemet at tidligere opplevelser har sperret for muligheten for at jeg har lyst på nettopp min mann. Jeg er et følelsesmenneske, veldig styrt av følelser (dessverre).

Så tingen er nok heller at jeg godt kunne hatt sex med en fremmed. Hvor det ikke var noen 'troll fra fortiden' som ødela.

Men summa sumarum så er fasiten at jeg ikke har lyst på sex med min mann. Men han har lyst på sex med meg. Og siden jeg ønsker å fortsette forholdet trass i tidlgiere problemer, så må jeg på en måte 'finne meg i' å ha sex med han.

Har snappet opp så pass mye at jeg vet at dette er en heller vanlig problemstilling rundt omkring. Så derfor lurer jeg på hva dere gjør for å få det til å gå rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Ikke enkelt det der. Kjenner igjen meg selv, og jeg har ingen løsning å gi deg. Min mann fant seg en 15-år yngre dame etterhvert, så jeg lever alene, og trives med det. Men det er en kjennsgjerning at jo mer sex du har uten å ha lyst, desto mer avtar lysten. Det må du være obs på.

Jeg vet ikke hvilket forhold dere har, men er din mann klar over problemet eller tror han at du har lyst når du tvinger deg selv? I så fall er det å lure seg selv. Det beste vil være om dere i fellesskap kan snakke ut om dette dersom dere begge er villig til å satse på forholdet. For det er nemlig ikke bare sex det dreier seg om i et forhold, ihvertfall ikke etter et langt ekteskap med barn og familie på begge sider. Hvis dere begge er enig om akkurat det, da er dere kommet et godt stykke på vei og kan jobbe sammen videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...