Gå til innhold

Urinveisinnfeksjon?

Anbefalte innlegg

sammy1365380462

For 1 år siden begynte det å svi ved urinering. Jeg dro til en lege og han sjekket at det ikke var noe innfeksjon som han kunne finne. Så har det kommet og gått i 1 år. Så sjekket jeg meg igjen 1 år senere og samme resultat kom opp, ingen innfeksjoner. Men nå har jeg begynt å få vondt i musklene/senene i benene. Smerten begynte på innsiden av lårene og har spredd seg nedover. Kan dette ha noen sammenheng med smerten ved urinering?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91160-urinveisinnfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg kan ikke gi deg noe utvetydig vurdering utover litt høytenkning hva din tilstand kan muligens skyldes. De symptomene fra urinveiene høres som typisk infeksjon, og selv om to undersøkelser med et års mellomrom var negative (jeg går ut ifra at det var bakteriologiske undersøkelser det dreide seg om) så er jeg tilbøyelig til å tro at det er mest sansynligvis infeksjon det dreie seg om. Det finnes endel mikroorganismer som ikke lar seg påvise med vanlig dyrkning. Noen leger ville forsøke seg med en relativt kortvarig antibiotikabehandling ( ca en uke eller så) med et bredsprektret middel, og se om det kan eliminere en eventuell infeksjon. Tilbakevendende urinveisinfeksjoner, eller symptomer på urinveisinfeksjoner hos menn bør følges opp og undersøkes nærmere. Hvorvidt de smertene i musklene/senene har noe med dine urinveissymptomer å gjøre er det ikke mulig for meg å si. Det kan ikke utelukkes at det er tilfelle, men slett ikke nødvendig. I alle fall anbefaler jeg at du får en skikkelig undersøkelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91160-urinveisinnfeksjon/#findComment-502772
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...