sammy1365380462 Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 For 1 år siden begynte det å svi ved urinering. Jeg dro til en lege og han sjekket at det ikke var noe innfeksjon som han kunne finne. Så har det kommet og gått i 1 år. Så sjekket jeg meg igjen 1 år senere og samme resultat kom opp, ingen innfeksjoner. Men nå har jeg begynt å få vondt i musklene/senene i benene. Smerten begynte på innsiden av lårene og har spredd seg nedover. Kan dette ha noen sammenheng med smerten ved urinering? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91160-urinveisinnfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg kan ikke gi deg noe utvetydig vurdering utover litt høytenkning hva din tilstand kan muligens skyldes. De symptomene fra urinveiene høres som typisk infeksjon, og selv om to undersøkelser med et års mellomrom var negative (jeg går ut ifra at det var bakteriologiske undersøkelser det dreide seg om) så er jeg tilbøyelig til å tro at det er mest sansynligvis infeksjon det dreie seg om. Det finnes endel mikroorganismer som ikke lar seg påvise med vanlig dyrkning. Noen leger ville forsøke seg med en relativt kortvarig antibiotikabehandling ( ca en uke eller så) med et bredsprektret middel, og se om det kan eliminere en eventuell infeksjon. Tilbakevendende urinveisinfeksjoner, eller symptomer på urinveisinfeksjoner hos menn bør følges opp og undersøkes nærmere. Hvorvidt de smertene i musklene/senene har noe med dine urinveissymptomer å gjøre er det ikke mulig for meg å si. Det kan ikke utelukkes at det er tilfelle, men slett ikke nødvendig. I alle fall anbefaler jeg at du får en skikkelig undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91160-urinveisinnfeksjon/#findComment-502772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.