øst_1974 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det hele startet for 2 år siden. Jeg begynte å oppdage en svak "murring" i pungen. Som har blitt værre. Jeg har vært hos masse leger siden den gangen. Og tatt alle mulige tester. Blodprøver, clamydia tester, ultra lyd, sjekk av testikkel kreft på urologen på ullevål. Også senere vært hos urolog på Volvat. Ingen klarer å finne noe konkret svar. Det er ingen utslett å finne. Jeg har også gått en måned på en candida kur, hvor jeg ikke spiste melk, sukker og gjær produkter. men det ble ikke noe bedre av det heller. Jeg har tatt mange forskjellige antibiotika kurer, uten hell. Også gått en periode til akupunktur (også uten hell). Det siste året har det i tillegg til å være vondt i pungen, utviklet seg en intens kløe (svak brennende). Mest i underlivet, men også andre steder på kroppen. Spesielt på steder med hår. Kan til tider også ha litt svie når jeg tisser, men sjelden. Jeg er gift og skal bli pappa til sommeren, så det virker som det ikke er noe galt med sædkvaliteten. Det er heller ikke noe mer vondt når vi har samleie. Jeg begynner å bli veldig psykisk sliten etter disse 2 årene med disse problemene. Håper å kunne finne ut av det, før jeg blir gal. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91226-kl%C3%B8e-smerte-i-testikkel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Det er ingen tvil om at du har en kronisk sykdom som er vanskelig å komme til bunns i når det gjelder årsaksforhold. De fleste av dine symptomer er forenlig med en infeksjon, gjerne met noe som er vanskelig å påvise. Det finnes flere bakterier som kan forårsake infeksjon uten at vi finner dem med de vanlige undersøkelser som brukes. Det er samtidig andre mulige årsaker som kan ligge til grunn for lignende symptomer. det første jeg ville gjort var å prøve å ha en pekepinne hvorvidt det er infeksjoner eller andre ting: senkning, akutt fase proteiner CRP, og andre undersøkelser. Andre ting ville være underssøkelser på prostata og testikler.Utslett med kløe kan tyde i retning av immunologisk/allergisk bakgrunn. Det er også endel generelle undersøkelser som kan brukes til å se den veien. I det hele tatt, det er umulig for meg å komme med noe konkret diagnose, ikke engang kan jeg antyde det, spesielt etter at du har vært undersøkt så mange ganger uten klart resultat. Men det bør være en som tenker og staker ut retningen hvor en skal gå, ikke bare ta tilfeldige tester. Kan du konferere om dette med din fastlege? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91226-kl%C3%B8e-smerte-i-testikkel/#findComment-504042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.