Gå til innhold

Kronisk bihulebetennelse/soppinfeksjon

Anbefalte innlegg

Påska 1999 fikk jeg en bihulebetennelse i forbindelse med influensa. Etter div. antibiotikakurer som ikke virka, gikk denne over til å bli kronisk. I mars i år blei jeg operert for bihulebetennelsen, men har sia ikke blitt bra. Jeg har også vært til nevrologisk undersøkelse uten at det er funnet noe. I den siste tida har smertene/trykket i nese- og femre hoderegion kommet kraftig tilbake. I et program på TV blei det vist til en amerikansk undersøkelse der en hadde påvist at kronisk bihulebetennels kunne resultere i en soppinfeksjon. Det finnes også et preparat som kan tas mot dette, Diflukan. Har det noe for seg å følge opp dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9123-kronisk-bihulebetennelsesoppinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Påska 1999 fikk jeg en bihulebetennelse i forbindelse med influensa. Etter div. antibiotikakurer som ikke virka, gikk denne over til å bli kronisk. I mars i år blei jeg operert for bihulebetennelsen, men har sia ikke blitt bra. Jeg har også vært til nevrologisk undersøkelse uten at det er funnet noe. I den siste tida har smertene/trykket i nese- og femre hoderegion kommet kraftig tilbake. I et program på TV blei det vist til en amerikansk undersøkelse der en hadde påvist at kronisk bihulebetennels kunne resultere i en soppinfeksjon. Det finnes også et preparat som kan tas mot dette, Diflukan. Har det noe for seg å følge opp dette?

Pål Sand, almenlege

Kjære Asgeir.

Det er riktig at kronisk bihulebetennelse og gjentatte antibiotikakurer kan disponere for soppinfeksjon.Dette kan helt riktig behandles med Diflucan.Symptomenen dine er imidlertid så uttalte at du igjen bør oppsøke legen din som sannsynligvis vil sende deg til CT av bihulene og til en spesialist i øre-nese-halssykdommer.

Pål Sand, almenlege

Kjære Asgeir.

Det er riktig at kronisk bihulebetennelse og gjentatte antibiotikakurer kan disponere for soppinfeksjon.Dette kan helt riktig behandles med Diflucan.Symptomenen dine er imidlertid så uttalte at du igjen bør oppsøke legen din som sannsynligvis vil sende deg til CT av bihulene og til en spesialist i øre-nese-halssykdommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...