Gå til innhold

Bestekompisen min blir ikke frisk....


MzTowanda

Anbefalte innlegg

Han har, i likhet med meg, diagnosen manisk/depressiv. Han har nå vært depressiv i mer eller mindre 1år.Bruker litionit sammen med antidepressiva. har nettopp vært igjennom en runde med 12 ECT behandlinger, MEN HAN BLIR IKKE FRISK IGJEN! Savner den "gode gamle" prøver å støtte ham, men han er hakket før sengeliggende og på nippet til å gi opp. Kan noen gi oss råd og om det evt er kommet nye medisiner/behandlingsformer??

Hjelp kompisen min tilbake til livet, vær så snill!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende han kunne prøve en annen stemningsstabilisator. Tror Lamictal er anbefalt om man har mest depresjoner.

Er skrevet masse om dette her på forumet, så du kan jo søke litt..

Selv om du bryr deg om din venn må du passe på så han ikke drar deg ned også!

Bruk også tid med andre som er friske og har ovreskudd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen konkrete råd - men vil bare fortelle at min venninne flere ganger har hatt noen svært langvarige depresjoner - med innleggelser på over ett år sammenhengende - men hun har blitt frisk igjen hver gang. Nå jobber hun 50%, har det godt - og det er flere år siden siste nedtur.

Hold ut - både du og vennen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende han kunne prøve en annen stemningsstabilisator. Tror Lamictal er anbefalt om man har mest depresjoner.

Er skrevet masse om dette her på forumet, så du kan jo søke litt..

Selv om du bryr deg om din venn må du passe på så han ikke drar deg ned også!

Bruk også tid med andre som er friske og har ovreskudd! :)

Jo, man må jo passe på seg selv. Er også ofte syk selv, som hurtigsvingende m/d. Skal gi rådet ditt videre til min kompis. Det betyr utrolig mye at mine venner også er ovenpå.

Takk for rådet!! og Carpe Diem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...