nikodemus Skrevet 9. november 2000 Del Skrevet 9. november 2000 I 1990 fikk jeg anafalystisk sjokk av en bedøvelses sprøyte hos tannlege, disse sprøytene har jeg fått flere ganger i løpet av tidligere år. Adrenalinsprøyte og sykehusinnleggelse fulgte i kjølvannet. Senere reagerte jeg på sjokolade,tobakk,rødvin, te, kaffe og cola. Fikk veldig rask hjerterytme og ekstracystoler. Legen ønsker ikke teste meg p.g.a reaksjonen. Har i ettertid tatt to operasjoner under narkose. Opplyste om min reasjon på tannsprøyten, og dette ble hensyntatt. Den ene oprasjonen gikk helt flott,derfor brukte legen samme narkose igjen, men jeg fikk samme reaksjon som på tidl. nevnt. "godsaker". Jeg må betale narkose under tannbeh. selv , noe som er ganske kostbart. Dette fordi jeg faller helt utenom systemet, og ingen har hørt om noe lignende tilfeller. Jeg er engstelig for bruk av medisiner, da jeg har hatt noen ubehagelige episoder av disse. Noe godt råd til meg??Legen min har fått ny PC, og har mer enn nok med å skrive ut resepter og finne frem på tastaturet. Nikodemus 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9133-noen-som-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nikodemus Skrevet 9. november 2000 Forfatter Del Skrevet 9. november 2000 I 1990 fikk jeg anafalystisk sjokk av en bedøvelses sprøyte hos tannlege, disse sprøytene har jeg fått flere ganger i løpet av tidligere år. Adrenalinsprøyte og sykehusinnleggelse fulgte i kjølvannet. Senere reagerte jeg på sjokolade,tobakk,rødvin, te, kaffe og cola. Fikk veldig rask hjerterytme og ekstracystoler. Legen ønsker ikke teste meg p.g.a reaksjonen. Har i ettertid tatt to operasjoner under narkose. Opplyste om min reasjon på tannsprøyten, og dette ble hensyntatt. Den ene oprasjonen gikk helt flott,derfor brukte legen samme narkose igjen, men jeg fikk samme reaksjon som på tidl. nevnt. "godsaker". Jeg må betale narkose under tannbeh. selv , noe som er ganske kostbart. Dette fordi jeg faller helt utenom systemet, og ingen har hørt om noe lignende tilfeller. Jeg er engstelig for bruk av medisiner, da jeg har hatt noen ubehagelige episoder av disse. Noe godt råd til meg??Legen min har fått ny PC, og har mer enn nok med å skrive ut resepter og finne frem på tastaturet. Nikodemus 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9133-noen-som-meg/#findComment-49480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Kjære Nikodemus Reaksjoner på legemidler/narkosemidler og bedøvelse er vanskelig å finne ut av og det er ikke mange steder de har rutiner for det. Såvidt jeg vet er det bare på Yrkesmedisin på Haukeland de har oppsett for slik diagnostikk. Prøv å få en henvisning dit - eller legen din kan konferere med dem for å finne ut hva som kan gjøres. I noen tilfeller undersøker de bare blodprøver, og de tar imot fra hele landet. Du er ikke alene om denne problemstillingen og det er viktig å få det skikkelig undersøkt slik at du kan vite hva du kan bruke og hva ikke. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9133-noen-som-meg/#findComment-43749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Kjære Nikodemus Reaksjoner på legemidler/narkosemidler og bedøvelse er vanskelig å finne ut av og det er ikke mange steder de har rutiner for det. Såvidt jeg vet er det bare på Yrkesmedisin på Haukeland de har oppsett for slik diagnostikk. Prøv å få en henvisning dit - eller legen din kan konferere med dem for å finne ut hva som kan gjøres. I noen tilfeller undersøker de bare blodprøver, og de tar imot fra hele landet. Du er ikke alene om denne problemstillingen og det er viktig å få det skikkelig undersøkt slik at du kan vite hva du kan bruke og hva ikke. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9133-noen-som-meg/#findComment-50625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.