Gå til innhold

Noen som meg??

Anbefalte innlegg

I 1990 fikk jeg anafalystisk sjokk av en bedøvelses sprøyte hos tannlege, disse sprøytene har jeg fått flere ganger i løpet av tidligere år. Adrenalinsprøyte og sykehusinnleggelse fulgte i kjølvannet. Senere reagerte jeg på sjokolade,tobakk,rødvin, te, kaffe og cola. Fikk veldig rask hjerterytme og ekstracystoler. Legen ønsker ikke teste meg p.g.a reaksjonen.

Har i ettertid tatt to operasjoner under narkose.

Opplyste om min reasjon på tannsprøyten, og dette ble hensyntatt.

Den ene oprasjonen gikk helt flott,derfor brukte legen samme narkose igjen, men jeg fikk samme reaksjon som på tidl. nevnt. "godsaker".

Jeg må betale narkose under tannbeh. selv , noe som er ganske kostbart. Dette fordi jeg faller helt utenom systemet, og ingen har hørt om noe lignende tilfeller.

Jeg er engstelig for bruk av medisiner, da jeg har hatt noen ubehagelige episoder av disse. Noe godt råd til meg??Legen min har fått ny PC, og har mer enn nok med å skrive ut resepter og finne frem på tastaturet.

Nikodemus

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9133-noen-som-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I 1990 fikk jeg anafalystisk sjokk av en bedøvelses sprøyte hos tannlege, disse sprøytene har jeg fått flere ganger i løpet av tidligere år. Adrenalinsprøyte og sykehusinnleggelse fulgte i kjølvannet. Senere reagerte jeg på sjokolade,tobakk,rødvin, te, kaffe og cola. Fikk veldig rask hjerterytme og ekstracystoler. Legen ønsker ikke teste meg p.g.a reaksjonen.

Har i ettertid tatt to operasjoner under narkose.

Opplyste om min reasjon på tannsprøyten, og dette ble hensyntatt.

Den ene oprasjonen gikk helt flott,derfor brukte legen samme narkose igjen, men jeg fikk samme reaksjon som på tidl. nevnt. "godsaker".

Jeg må betale narkose under tannbeh. selv , noe som er ganske kostbart. Dette fordi jeg faller helt utenom systemet, og ingen har hørt om noe lignende tilfeller.

Jeg er engstelig for bruk av medisiner, da jeg har hatt noen ubehagelige episoder av disse. Noe godt råd til meg??Legen min har fått ny PC, og har mer enn nok med å skrive ut resepter og finne frem på tastaturet.

Nikodemus

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9133-noen-som-meg/#findComment-49480
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Nikodemus

Reaksjoner på legemidler/narkosemidler og bedøvelse er vanskelig å finne ut av og det er ikke mange steder de har rutiner for det. Såvidt jeg vet er det bare på Yrkesmedisin på Haukeland de har oppsett for slik diagnostikk. Prøv å få en henvisning dit - eller legen din kan konferere med dem for å finne ut hva som kan gjøres. I noen tilfeller undersøker de bare blodprøver, og de tar imot fra hele landet.

Du er ikke alene om denne problemstillingen og det er viktig å få det skikkelig undersøkt slik at du kan vite hva du kan bruke og hva ikke.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9133-noen-som-meg/#findComment-43749
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Nikodemus

Reaksjoner på legemidler/narkosemidler og bedøvelse er vanskelig å finne ut av og det er ikke mange steder de har rutiner for det. Såvidt jeg vet er det bare på Yrkesmedisin på Haukeland de har oppsett for slik diagnostikk. Prøv å få en henvisning dit - eller legen din kan konferere med dem for å finne ut hva som kan gjøres. I noen tilfeller undersøker de bare blodprøver, og de tar imot fra hele landet.

Du er ikke alene om denne problemstillingen og det er viktig å få det skikkelig undersøkt slik at du kan vite hva du kan bruke og hva ikke.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9133-noen-som-meg/#findComment-50625
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...