Gå til innhold

NHD -- tilbake til D.O.L ! -Heng på!


TRISTIAN

Anbefalte innlegg

Det er med vantro og stor skuffelse jeg som bruker av Psykiatrisk forum på D.O.L. nå nylig ble gjort oppmerksom på at Psykiater Nils Håvard Dahl ble nødt til å avslutte sine tjenester på denne siden.

Dette er en ren katastrofe.

Man bør ikke frata oss brukere ( det er MANGE av oss...) den muligheten vi har til å få faglige svar på viktige spørsmål i krisestunder. Det sier seg selv at hovedmengden av forumets brukere er mennesker med personlige problemer som ikke er styrt av klokken.

Det finnes de som har brukt forumet i lang tid, og betrakter det som en stabil "støttespiller"

i hverdagen.

Behovet for en faglig, psykiatrisk rådgiver på D.O.L . er derfor meget stort, og kan også vise seg å være vitalt for forumets eksistens, da trengende brukere selvfølgelig vil bli nødt til å henvende seg til andre nettsteder for å få svar på sine spørsmål.

Personlig lider jeg av sterk depresjon og sosialangst og har vært en hyppig bruker av dette forumet de siste månedene. Jeg har dratt stor nytte av Nils Håvard Dahl`s faglige kompetanse og mer eller mindre "tidløse" tilstedeværelse....uansett om det dreier seg om svar på personlige spørsmål eller svar på spørsmål fra andre brukere.

Man kan trygt si at forumet , og NHD har hjulpet meg gjennom mange kriser den siste tiden.

Bare det å vite at NHD har vært tilgjengelig, har også bidratt til en økende grad av generell trygghet i hverdagen. Å fjerne ham fra forumet blir som å "slå bunnen av flasken...."

Forumet er i praksis nå blitt redusert til en ren "chatteside".....og har ikke lenger noen faglig tyngde å "skilte" med.....Det sier seg selv at dette virker forringende på forumets grad av seriøsitet, og derfor ikke vil ha den samme nytten for den vanlige bruker.

Vil også legge til at NHD`s tilstedeværelse på forumet også til tider har vært nødvendig for å KORRIGERE diverse feil-meldinger og uprofesjonell rådgivning fra brukere som kan dukke opp fra tid til annen.....

Oppfordrer derfor Rådet for Psykisk Helse til å gjøre alt som er i deres makt for å fremme saken , slik at avtalen med NHD og ordningen i sin helhet, kan gjenopprettes.

Med Vennlig og håpefull hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Du har skrevet et meget godt innlegg, som jeg erklærer meg hjertens enig i!

Dette er et tilbud vi trenger, og det er tragisk at vi mister det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at dere gjør om beslutningen!

Mange her som ikke greier å komme seg til lege. Det er ganske tøft slik som samfunnet ser på oss med psykiske lidelser.

Derfor blir det for mange en for stor sjanse å ta og 'komme ut av skapet' i lokalsamfunnet også.

Men _her_ har det vært mulig å få hjelp. Problemet er bare at når en psyk skal hjelpe en psyk, så hender det at det går over styr. Da har NHD vært et helt nødvendig krorektiv!!!!

Nå er det tatt vekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

NHD har gitt mange her det puffet som skal til for å søke profesjonell hjelp!

Det er noen som bare ikke uten videre får til å løfte av telefonrøret for å ringe legen.

Etter å ha frekventert her en tid, så får de kanskje mot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig, Tristian! Forumet blir ikke det samme uten NHD. Det er jo nettopp hans tilstedeværelse som gjør at dette blir et trygt og seriøst forum. De siste månedene har dette forumet vært svært verdifullt for meg, både når det gjelder svar fra NHD og andre. Jeg er nemlig redd for å ringe og ta kontakt med lege/psykiater, og når jeg er skikkelig opprådd, så er det fint å kunne ty til dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott initsiativ, TRISTAN.

Du har mange gode argumenter for at en fagperson fortsatt skal være knyttet opp mot tjenesten.

Etter min mening er det uhyreviktig.

Brukerne gir hverandre verdifull støtte, trøst og gode råd.

Men en fagperson er helt nødvendig for å korrigere og gi faktaopplysninger.

Syns NHD har vært rette person på rette sted. Han er dyktig faglig sett, han er samtidig et medmenneske og han skriver slik at alle forstår hva han mener.

Støtter helt en aksjon for å få NHD tilbake som rådgiver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott skrevet TRISTIAN, henger meg på denne. Er vel ikke så ofte jeg skriver her, men har fått "krisehjelp" av NHD når jeg har trengt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Jeg synes dette stedet gir mye bedre informasjon enn andre steder.

Andre steder er det kun informasjon om depresjon, angst, spiseforstyrrelser og bipolar lidelse, noe som slett ikke er relevant for alle.

Her får man også informasjon om personlighetsforstyrrelser (særlig BPD - uten at det som står skrevet er svært krenkende og feilaktig!!!!), schizofreni, medisiner og sikkert mye annet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger meg på! De gangene jeg har behøvd svar fra NHD, har jeg alltid fått det, gode svar også! Dessuten har jeg sansen for at han også blander seg borti de merkeligste tråder som privatperson!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi min fulle støtte til innlegget til TRISTIAN. Jeg er også av den oppfatning at disse sidene vil bli redusert til rene chattesider som etterhvert vil dø.

Og siden jeg er inne på dystre temaer som død; jeg har erfaring på at Psyk forum har hjulpet meg igjennom stunder da ordet "død" har virket adskillig mer forlokkende enn "liv".

Jeg er derfor av den oppfatning at psyk forum, med NHD som ansvarlig, har forhindret mer enn ett selvmord!

Jeg vil ta kontakt med Rådet for Psykisk Helse og forhøre meg litt om hva de mener er godt forebyggenede psykisk helsevern!

Oppfordrer dere alle til å gjøre det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...