Gå til innhold

åbliferdigmovergrep


Seizetheday

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 35 år. Er sykepleier og legemiddelkonsulent.

Ble mobbet hver dag de første par skoleårene. Det tok brått slutt da min eldre bror stoppet dette.

Ble utsatt for overgrep i alderen 10-14, av sistnevnte, Muligens en takknemlighetsgjeld, jeg følte på.

Har gått i terapi siden 1994. Hatt god hjelp av denne. Vært innom forskjellige typer terapi.

Sistnevnte har vært den mest effektive. Fikk dekt denne terapien av sosialkontor, men ved flytting fikk jeg avslag. Har nå kommet i den situasjon at jeg mister dette tilbudet på grunn av at de mener å kunne gi meg dette tilbudet ved psyk.pol.

Er lei meg fordi jeg nå må begynne på nytt.

Har siste tiden strevd med å få meg fast jobb. Mye på grunn av jeg ikke klarer å bli ferdig med ovennevnte, samt at jeg er redd for å sykemelde meg.

Har vært i kontakt med incest-senteret for menn. Fikk god hjelp der.

Er med i korsammenheng. Har Hatt samvær med barna 3. hver helg.

Jobbet mye frem til nå. Er helt utslitt. Er i en veldig vanskelig økonomisk situasjon.

Finner ingen bankforbindelse som vil ta ansvar og tro på mitt potensiale, heller ingen bedrift som vil bruke min kompetanse.

Jeg er nå veldig sliten. Har problem med å se noen utveier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Fikk ikke helt med meg et par ting.

Viktigst kanskje, er du mann eller kvinne? Trodde først kvinne, men ble så i tvil etterhvert som jeg leste.

Du nevnte en terapi som hadde virket best, hvilken var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke helt med meg et par ting.

Viktigst kanskje, er du mann eller kvinne? Trodde først kvinne, men ble så i tvil etterhvert som jeg leste.

Du nevnte en terapi som hadde virket best, hvilken var det?

Jeg er mann.

Gestalt Terapi. Kontakt SMI, Oslo og spør etter lapsetorvet psykoterapisenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg er mann.

Gestalt Terapi. Kontakt SMI, Oslo og spør etter lapsetorvet psykoterapisenter.

Har lest om det. Virker litt skremmende og voldsomt på meg.

Var det ikke vanskelig å komme igang med denne voldsomme utageringa da. På kommando, mener jeg. Og når det foregår sammen med andre, ville jeg følt meg veldig budnet og flau og usikker.

Eller har jeg helt misoppfattet denne terapiformen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om det. Virker litt skremmende og voldsomt på meg.

Var det ikke vanskelig å komme igang med denne voldsomme utageringa da. På kommando, mener jeg. Og når det foregår sammen med andre, ville jeg følt meg veldig budnet og flau og usikker.

Eller har jeg helt misoppfattet denne terapiformen?

Det er samtaleterapi/kognitiv terapi hvor terapeut er medspiller, men samtidig setter ting på plass.

Min terapaut har selv blitt utsatt for overgrep, og har da en helt annen innfallsvinkel for å hjelpe, enn kun å ha lest om det!!!

Hun utfordrer meg og mine tanker. Har ikke hatt ukontrollerte sinneanfall. Har rett og slett fått hjelp fordi jeg trodde at tanker som jeg hadde bare var mine, og at ingen andre kunne ha slike tanker. Det avmystifiserer og gjør meg normal.

Må dra sitter på biblioteket.

Ha en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...