tigertrollet Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Nåh....? Fikk du tak i den eller har du feiget ut dagen derpå? *titter rundt hjørnet* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg har kjøpt den og lest 1/3 av den. Men jeg vil ikke lese mer for jeg skal på 50-årsdag i morgen og da vil jeg røyke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg har kjøpt den og lest 1/3 av den. Men jeg vil ikke lese mer for jeg skal på 50-årsdag i morgen og da vil jeg røyke. Kjempebra! Må flire litt av deg da -kan ikke lese mer fordi du skal røyke i selskap morgen:) Dette lover bra du:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Kjempebra! Må flire litt av deg da -kan ikke lese mer fordi du skal røyke i selskap morgen:) Dette lover bra du:) Det verste er at boka er vanskelig å legge fra seg. Den er jo spennende. Det beste er at jeg røyker vonde sigaretter nå. Får ekkel ettersmak i munnen. Tror det det hjelper ) og jeg har en hel kartong 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Det verste er at boka er vanskelig å legge fra seg. Den er jo spennende. Det beste er at jeg røyker vonde sigaretter nå. Får ekkel ettersmak i munnen. Tror det det hjelper ) og jeg har en hel kartong Ja, ikke sant:) Jeg syntes også det var en oppvekkende måte å lese om ting man egentlig vet..hvis du skjønner. Det er for eksempel ikke lett å slutte å røyke hvis alle sier at det er kjempevanskelig og man tenker på alle situasjoner hvor man "trenger" en røyk for å føle seg bedre. At det er en illusjon/hjernevasking som gjør at man blir styrt er jaffal ille.. Veldig bra at du kjøpte den på tross av at det virket som vi var betalt for å snakke om den altså 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Ja, ikke sant:) Jeg syntes også det var en oppvekkende måte å lese om ting man egentlig vet..hvis du skjønner. Det er for eksempel ikke lett å slutte å røyke hvis alle sier at det er kjempevanskelig og man tenker på alle situasjoner hvor man "trenger" en røyk for å føle seg bedre. At det er en illusjon/hjernevasking som gjør at man blir styrt er jaffal ille.. Veldig bra at du kjøpte den på tross av at det virket som vi var betalt for å snakke om den altså Jeg ble jo veldig nysgjerrig på boka og så synes jeg det var litt flaut å innrømme det hvis jeg ikke hadde gjort det. Jeg er av de pliktoppfyllende dessverre ( Dessuten tenker jeg på alle pengene jeg sparer og jeg vet hva jeg skal gjøre med dem. Gå på restaurant og spise masse mat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg ble jo veldig nysgjerrig på boka og så synes jeg det var litt flaut å innrømme det hvis jeg ikke hadde gjort det. Jeg er av de pliktoppfyllende dessverre ( Dessuten tenker jeg på alle pengene jeg sparer og jeg vet hva jeg skal gjøre med dem. Gå på restaurant og spise masse mat. Yes, det blir mye mat for de pengene...huff, før kunne jeg prioritere røyk foran mat hvis jeg hadde lite penger. Ille å tenke på.. Men du...jeg har løsningen på matproblemet! En kokkemann. Eller en mann som liker å kokkelere. Altså du må peile modusen inn på menn som liker å lage mat. Da får du maten servert og det er bare å svelge unna. Jeg skal jaffal gjøre det -når jeg er moden for sånt no da:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg ble jo veldig nysgjerrig på boka og så synes jeg det var litt flaut å innrømme det hvis jeg ikke hadde gjort det. Jeg er av de pliktoppfyllende dessverre ( Dessuten tenker jeg på alle pengene jeg sparer og jeg vet hva jeg skal gjøre med dem. Gå på restaurant og spise masse mat. Blander meg inn ) Jeg sluttet for noen år tilbake (var gravid), og det er kun noen sekunder jeg av og til jeg har savnet røyken *kors på halsen*. Hører med at jeg virkelig strevde for å slutte, men når "siste røyk" var tatt var det enkelt. Har kun tenkt på fordelene med å være røykfri - spesielt å slippe å innrette seg etter røyken. Har "smuglest" trådene deres vedr. boken, og skal prøve og anbefale boken til min røykende gemal, men må passe meg for å ikke "mase" ;o) Vil bare ønske deg lykke til med lesingen, og håper å få høre videre hvordan det går. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Yes, det blir mye mat for de pengene...huff, før kunne jeg prioritere røyk foran mat hvis jeg hadde lite penger. Ille å tenke på.. Men du...jeg har løsningen på matproblemet! En kokkemann. Eller en mann som liker å kokkelere. Altså du må peile modusen inn på menn som liker å lage mat. Da får du maten servert og det er bare å svelge unna. Jeg skal jaffal gjøre det -når jeg er moden for sånt no da:-) Den første ordentlige kjæresten min var kokk. Det var nok han jeg skulle satset på. Men han er død nå så det hadde ikke vært noen løsning. Får skrive en kontaktannonse: Røykfri, slank dame ønsker kokk slik at hun kan bli fet. Tror du noen svarer på den? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Den første ordentlige kjæresten min var kokk. Det var nok han jeg skulle satset på. Men han er død nå så det hadde ikke vært noen løsning. Får skrive en kontaktannonse: Røykfri, slank dame ønsker kokk slik at hun kan bli fet. Tror du noen svarer på den? Tja...spørs det:) Men du kan jo føye til at du er renslig og lydig så skal du se at det går så bra atte:o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Blander meg inn ) Jeg sluttet for noen år tilbake (var gravid), og det er kun noen sekunder jeg av og til jeg har savnet røyken *kors på halsen*. Hører med at jeg virkelig strevde for å slutte, men når "siste røyk" var tatt var det enkelt. Har kun tenkt på fordelene med å være røykfri - spesielt å slippe å innrette seg etter røyken. Har "smuglest" trådene deres vedr. boken, og skal prøve og anbefale boken til min røykende gemal, men må passe meg for å ikke "mase" ;o) Vil bare ønske deg lykke til med lesingen, og håper å få høre videre hvordan det går. Jeg har prøvd det mange ganger før og klart det to ganger. Synes at det ble verst etter noen måneder. Første gangen jeg sluttet ble jeg gravid og før jeg visste det fikk jeg så umåtelig lyst på røyk så jeg bare måtte begynne. Da hadde jeg stoppet i 4 mnd. Og røkte 40 om dagen hele svangerskapet + en halv pils hver dag. Det var den gang det var greit å drikke da men all den røyken. Etter fødselen gikk jeg tilbake til normal dose, den gang 8 -10 sigaretter om dagen. Andre gangen ble jeg gravid og bestemte meg for å slutte. Brukte 7 mnd og var røykfri til 5 uker etter fødselen. Da dro vi til Syden på ferie og jeg startet igjen på Gardermoen. Men jeg skal lese boka på søndag og så får jeg se hva som skjer. Men boka er morsom og den er spennende å lese så kjøp den til mannen din uansett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Tja...spørs det:) Men du kan jo føye til at du er renslig og lydig så skal du se at det går så bra atte:o) Og hjemmeværende og 3 unger. Lyse utsikter til å få svar. og så kan jeg jo tilføye at han må betale ADSL abonnementet mitt for jeg er opphengt på DOL. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg har prøvd det mange ganger før og klart det to ganger. Synes at det ble verst etter noen måneder. Første gangen jeg sluttet ble jeg gravid og før jeg visste det fikk jeg så umåtelig lyst på røyk så jeg bare måtte begynne. Da hadde jeg stoppet i 4 mnd. Og røkte 40 om dagen hele svangerskapet + en halv pils hver dag. Det var den gang det var greit å drikke da men all den røyken. Etter fødselen gikk jeg tilbake til normal dose, den gang 8 -10 sigaretter om dagen. Andre gangen ble jeg gravid og bestemte meg for å slutte. Brukte 7 mnd og var røykfri til 5 uker etter fødselen. Da dro vi til Syden på ferie og jeg startet igjen på Gardermoen. Men jeg skal lese boka på søndag og så får jeg se hva som skjer. Men boka er morsom og den er spennende å lese så kjøp den til mannen din uansett. Skal iallefall anbefale den - vet ikke om jeg "tør" å kjøpe den (iallefall ikke uten tillatelse - verste jeg selv visste var når noen maste vedr. røykingen, så det vil jeg prøve å ikke gjøre). Jeg hadde en røykekutt flere år før. Både jeg og gemalen holdt ut i 3 måneder uten problem. Den sprakk under en fest, for oss begge... Har erfart at når jeg først har _kjempet_ for å bli røykfri, så skal ikke en eneste festrøyk få ødelegge for meg. Tør ikke smake på en røyk - tror at da er det gjort for min del... Denne gangen har jeg kun hatt sekunder med røyksug, og de er sjeldne og går over like fort som de kommer. Kanskje jeg skal kjøpe boken til meg selv, og hvis han har lyst å lese den skal han selvfølgelig få lov til det ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Skal iallefall anbefale den - vet ikke om jeg "tør" å kjøpe den (iallefall ikke uten tillatelse - verste jeg selv visste var når noen maste vedr. røykingen, så det vil jeg prøve å ikke gjøre). Jeg hadde en røykekutt flere år før. Både jeg og gemalen holdt ut i 3 måneder uten problem. Den sprakk under en fest, for oss begge... Har erfart at når jeg først har _kjempet_ for å bli røykfri, så skal ikke en eneste festrøyk få ødelegge for meg. Tør ikke smake på en røyk - tror at da er det gjort for min del... Denne gangen har jeg kun hatt sekunder med røyksug, og de er sjeldne og går over like fort som de kommer. Kanskje jeg skal kjøpe boken til meg selv, og hvis han har lyst å lese den skal han selvfølgelig få lov til det ;o) Boka er bra den og vanskelig å legge fra seg. Du blir liksom dratt videre for du blir nysgjerrig på hvorfor det er så lett å slutte. Den er nok grei å lese etter man har sluttet også, bare for å huske hvorfor man har sluttet. Kanskje det er en hjelp etterpå for mange (dvs meg) Det beste hittil har vært at han sier at det er de med mest viljestyrke som begynte å røyke. De med dårlig viljestyrke klarte aldri å begynne for det smakte så vondt og vi strevet med å begynne pga dette. Vi skulle være like tæffe som de andre som røkte ). Litt godt å høre. Dessuten sier han at det er vanskeligere å slutte og røyke enn å slutte med heroin for det er så avhengighetsskapende. Han har jo rett, det er det verste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Boka er bra den og vanskelig å legge fra seg. Du blir liksom dratt videre for du blir nysgjerrig på hvorfor det er så lett å slutte. Den er nok grei å lese etter man har sluttet også, bare for å huske hvorfor man har sluttet. Kanskje det er en hjelp etterpå for mange (dvs meg) Det beste hittil har vært at han sier at det er de med mest viljestyrke som begynte å røyke. De med dårlig viljestyrke klarte aldri å begynne for det smakte så vondt og vi strevet med å begynne pga dette. Vi skulle være like tæffe som de andre som røkte ). Litt godt å høre. Dessuten sier han at det er vanskeligere å slutte og røyke enn å slutte med heroin for det er så avhengighetsskapende. Han har jo rett, det er det verste. Så sant, så sant... ) Jeg tenker som så at når JEG klarte å slutte, da klarer alle det - ikke ment som noe press ovenfor deg, altså ) Min forhistorie: Røykte i 18 år, med over 20 sigaretter pr. dag. Var fast bestemt på at ingen skulle få meg til å slutte å røyke - helt til gutten låg i magen, og jeg bare måtte. Selv med den største motivasjonen som finnes, hadde jeg store problemer. Jeg var i utgangspunktet ikke motivert (en lang historie om ufrivillig barnløshet som vi hadde forsont oss med). Da jeg ble overraskende gravid, så var det så uventet at jeg ble "tatt på sengen". Jeg prøve fra dag 1 å kutte ut røyken, men hang meg opp i en helt feil tankegange - hva jeg kom til å miste. Jeg tenkte røyk nesten hvert sekund på dagene. Røyken ble til slutt en større besettelse enn før. Jeg hadde bestemt meg for å kutte ut røyken gradvis, og resultatet ble at det "eneste" hodet konsentrerte seg om var når jeg kunne ta neste røyk. Det var forferdelig. I "etterpåklokskapens navn", så hadde det vært bedre å kuttet tvert. Det hele ble til en stor lidelse, der tankene om røyken fikk en altfor stor plass i hverdagen. Det tok veldig lang tid før jeg ble røykfri. Nå har jeg vært røykfri i over 4 år ) Utifra egen erfaring, og det lille jeg har lest om boken, så virker tankegangen bak den "riktig ut". Håper du ikke oppfatter det jeg skriver som noe press for kutte røyk. Prøver kun å fortelle at min erfaring er at når røykekutten får for stort fokus (hva man mister), så erfarte jeg at det ble feil. Når jeg endelig ble røykfri, så opplevde jeg kun en befrielse - og da hadde jeg i _utgangspunktet_ sverget på at ikke noe skulle få meg til å gi slipp på røykepinnen, selv ikke alle avgiftene eller røykesoner osv. Jeg stillte meg positivt til dette, dvs. de kunne komme med alle slags påbud/forbud, jeg skulle gjøre alt for å innrette meg, bare jeg fikk fortsette å røyke. Slik tenkte jeg... Boken skal iallefall anskaffes - det har jeg bestemt meg for. Når den ligger her, så kanskje gemalen blir fristet til å lese *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Så sant, så sant... ) Jeg tenker som så at når JEG klarte å slutte, da klarer alle det - ikke ment som noe press ovenfor deg, altså ) Min forhistorie: Røykte i 18 år, med over 20 sigaretter pr. dag. Var fast bestemt på at ingen skulle få meg til å slutte å røyke - helt til gutten låg i magen, og jeg bare måtte. Selv med den største motivasjonen som finnes, hadde jeg store problemer. Jeg var i utgangspunktet ikke motivert (en lang historie om ufrivillig barnløshet som vi hadde forsont oss med). Da jeg ble overraskende gravid, så var det så uventet at jeg ble "tatt på sengen". Jeg prøve fra dag 1 å kutte ut røyken, men hang meg opp i en helt feil tankegange - hva jeg kom til å miste. Jeg tenkte røyk nesten hvert sekund på dagene. Røyken ble til slutt en større besettelse enn før. Jeg hadde bestemt meg for å kutte ut røyken gradvis, og resultatet ble at det "eneste" hodet konsentrerte seg om var når jeg kunne ta neste røyk. Det var forferdelig. I "etterpåklokskapens navn", så hadde det vært bedre å kuttet tvert. Det hele ble til en stor lidelse, der tankene om røyken fikk en altfor stor plass i hverdagen. Det tok veldig lang tid før jeg ble røykfri. Nå har jeg vært røykfri i over 4 år ) Utifra egen erfaring, og det lille jeg har lest om boken, så virker tankegangen bak den "riktig ut". Håper du ikke oppfatter det jeg skriver som noe press for kutte røyk. Prøver kun å fortelle at min erfaring er at når røykekutten får for stort fokus (hva man mister), så erfarte jeg at det ble feil. Når jeg endelig ble røykfri, så opplevde jeg kun en befrielse - og da hadde jeg i _utgangspunktet_ sverget på at ikke noe skulle få meg til å gi slipp på røykepinnen, selv ikke alle avgiftene eller røykesoner osv. Jeg stillte meg positivt til dette, dvs. de kunne komme med alle slags påbud/forbud, jeg skulle gjøre alt for å innrette meg, bare jeg fikk fortsette å røyke. Slik tenkte jeg... Boken skal iallefall anskaffes - det har jeg bestemt meg for. Når den ligger her, så kanskje gemalen blir fristet til å lese *hehe* Jeg er en skikkelig innbitt røyker og går ikke engang på besøk til folk hvis jeg ikke får røyke inne. Her hjemme prøver jeg å røyke på mitt soverom og det er egentlig ikke noe problem for der er dataen + TV. Men alle får lov å røyke i stua når de er på besøk. De to eldste har klaget i alle år men ingen av dem har vært no særlig syke. Minstemann derimot er allergisk så jeg tar litt hensyn. Men hvis jeg slutter å røyke skal jeg ikke bli en sånn fanatisk ikke-røyker. Men jeg må jo si at jeg synes du har vært råflink som har klart å slutte så lenge. Egentlig kunne jeg tenke meg å være en festrøyker. Hvorfor skal det være så mye vanskeligerer å være en festrøyker enn en "festdrikker". Jeg drikker aldri alene kun når jeg går i selskap eller går ut og har ikke noe problem med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg er en skikkelig innbitt røyker og går ikke engang på besøk til folk hvis jeg ikke får røyke inne. Her hjemme prøver jeg å røyke på mitt soverom og det er egentlig ikke noe problem for der er dataen + TV. Men alle får lov å røyke i stua når de er på besøk. De to eldste har klaget i alle år men ingen av dem har vært no særlig syke. Minstemann derimot er allergisk så jeg tar litt hensyn. Men hvis jeg slutter å røyke skal jeg ikke bli en sånn fanatisk ikke-røyker. Men jeg må jo si at jeg synes du har vært råflink som har klart å slutte så lenge. Egentlig kunne jeg tenke meg å være en festrøyker. Hvorfor skal det være så mye vanskeligerer å være en festrøyker enn en "festdrikker". Jeg drikker aldri alene kun når jeg går i selskap eller går ut og har ikke noe problem med det. Takk ) Jeg var også slik som vegret meg for å besøke røykfrie hjem, og i tillegg var jeg motivert for å røyke (som sagt jeg skulle jo aldri slutte). Husker da jeg prøvde å slutte, så var det aldri i mine tanker at jeg skulle forbli røykfri. Når "siste røyk" var tatt, så viste det seg at alt jeg var så redd for å miste, ikke ble noe savn. Det hadde jeg aldri trodd. Tapet var altså ikke der, men fordelene som jeg ikke hadde følt gjaldt meg (forholdt meg ikke til at der kunne være fordeler mens jeg røykte) ble plutselig en realitet, som eksempel at huden ble "renere og penere", jeg slapp røyklukten i klær og hår, pengene kunne brukes på noe annet, og jeg satt igjen med en deilig følelse av at nå er jeg "fri og ikke bunden av min last", også vet jeg at helsegevinsten ligger der. Når det gjelder festrøyking, så vil ikke det funke for meg, og når jeg i tillegg ikke savner røyken er det egentlig greitt. Ser imidlertid at noen makter det, men har også sett at enkelte begynner på igjen etterhvert. Nå skal jeg ikke "mase mer" om røyk og ikke-røyk. Kommer til å følge med fra sidelinjen om du eller andre klarer å slutte ved hjelp av boken. Synes det er et spennende "prosjekt" du har gitt deg i kast med ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-505879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Takk ) Jeg var også slik som vegret meg for å besøke røykfrie hjem, og i tillegg var jeg motivert for å røyke (som sagt jeg skulle jo aldri slutte). Husker da jeg prøvde å slutte, så var det aldri i mine tanker at jeg skulle forbli røykfri. Når "siste røyk" var tatt, så viste det seg at alt jeg var så redd for å miste, ikke ble noe savn. Det hadde jeg aldri trodd. Tapet var altså ikke der, men fordelene som jeg ikke hadde følt gjaldt meg (forholdt meg ikke til at der kunne være fordeler mens jeg røykte) ble plutselig en realitet, som eksempel at huden ble "renere og penere", jeg slapp røyklukten i klær og hår, pengene kunne brukes på noe annet, og jeg satt igjen med en deilig følelse av at nå er jeg "fri og ikke bunden av min last", også vet jeg at helsegevinsten ligger der. Når det gjelder festrøyking, så vil ikke det funke for meg, og når jeg i tillegg ikke savner røyken er det egentlig greitt. Ser imidlertid at noen makter det, men har også sett at enkelte begynner på igjen etterhvert. Nå skal jeg ikke "mase mer" om røyk og ikke-røyk. Kommer til å følge med fra sidelinjen om du eller andre klarer å slutte ved hjelp av boken. Synes det er et spennende "prosjekt" du har gitt deg i kast med ) Egentlig angrer jeg litt allerede men når jeg først har sagt det så. Har ikke lest i dag da ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91569-dorthe/#findComment-506039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.