Gå til innhold

Smerter/ubehag i hjerteregionen

Anbefalte innlegg

Jeg er en kar på 23 år. Min situasjon er litt spesiell, da jeg har hatt en noe avvikende livsstil hittil. Fra jeg var ca 5 år har jeg ikke klart å spise grønnsaker (tar vitamintilskudd siden jeg ble 16), er litt overvektig, røyket siden jeg var 16 og har vel fått lite fysisk mosjon.

Man kan vel si at kroppen min rett og slett er i dårlig forfatning. Det som imidlertid har oppstått nå er noe jeg er livredd for.

En uke før jeg reiste tilbake til studiestedet merket jeg at det føltes som om hjertet mitt stoppet opp i noen sekunder, og så begynte å slå igjen. Dette var merkelig, men jeg tenkte ikke mer over det. Inntil dette begynte å skje oftere, så ofte som flere ganger om dagen. I de siste ukene har det dukket opp nye ting. Jeg føler tidvis sterk angst, noen veldig svake smerter akkurat ved hjertet, og ujevn puls (tidvis veldig lav hvilepuls). Dette bekymrer meg veldig.

Er jeg i faresonen for hjerteinfarkt? Er dette bare hjerteflimmer, eller hva er det? Som følge av disse symptomene har jeg nå slutta å røyke, og begynt å trene. Men jeg trenger å vite hva dette er, evt hva det kan være, og evt hva jeg kan gjøre med det. Det er nemlig ganske slitsomt å legge seg om kvelden og faktisk være redd for at hjertet skal stoppe når man er 23 år..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91613-smerterubehag-i-hjerteregionen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...