Gå til innhold

Kan jeg få råd


Gjest Sammenbrudd

Anbefalte innlegg

Gjest Sammenbrudd

Jeg har skrevet før og da fikk jeg bl.a. svar at mor-barn forhold ikke nødvendigvis tar skade av at foreldrene bor på hvert sitt sted. Jeg er mye mere oppegående nå enn da jeg skrev sist og det er nå nesten bestemt at vi bor sammen "separert under samme tak" til sommeren da drar jeg langt av gårde for jobb og videreutdanning. Det kommer til å gå lang tid imellom samvær med barna på grunn av lang avstand og han beholder hus og holder hjem for barna i separasjonstiden. De er tenåringer begge to og den elste vil da være ferdig med videregående og kan dra hvor som helst. Det er ikke noe lett å være tenåring i denne situasjonen, men jeg føler at dette kan løse en del av en uløselig knute. Hvordan kan jeg best ivareta mine barns behov i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sammenbrudd

Jeg har skrevet før og da fikk jeg bl.a. svar at mor-barn forhold ikke nødvendigvis tar skade av at foreldrene bor på hvert sitt sted. Jeg er mye mere oppegående nå enn da jeg skrev sist og det er nå nesten bestemt at vi bor sammen "separert under samme tak" til sommeren da drar jeg langt av gårde for jobb og videreutdanning. Det kommer til å gå lang tid imellom samvær med barna på grunn av lang avstand og han beholder hus og holder hjem for barna i separasjonstiden. De er tenåringer begge to og den elste vil da være ferdig med videregående og kan dra hvor som helst. Det er ikke noe lett å være tenåring i denne situasjonen, men jeg føler at dette kan løse en del av en uløselig knute. Hvordan kan jeg best ivareta mine barns behov i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oscar wilde

oscar wilde skrev en gang: "Barn starter med å elske sine foreldre. Etter ei stund dømmmr de dem. Sjelden, om noengang tilgir de dem."

Så, jeg tror at du best hjelper barna ved å hjelpe deg selv, vær klar og tydelig på hva du vil, også i forhold til barna, men vurder også hva du som voksen mener er best for dem, si det til dem, og tål å høre deres mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oscar wilde

oscar wilde skrev en gang: "Barn starter med å elske sine foreldre. Etter ei stund dømmmr de dem. Sjelden, om noengang tilgir de dem."

Så, jeg tror at du best hjelper barna ved å hjelpe deg selv, vær klar og tydelig på hva du vil, også i forhold til barna, men vurder også hva du som voksen mener er best for dem, si det til dem, og tål å høre deres mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei "sammenbrudd"!

Jeg tror du best ivaretar dine barns behov ved å være kjærlig og omsorgsfull mot dem, men samtidig også tydelig.

Tenåringer forstår ofte mer enn vi forestiller oss. Vær lydhør når de har lyst til å snakke om det som er vanskelig. Ikke prakk det på dem.

Vær venn med deres far. Det virker positivt på barna.

Jo mer du og barnas far får bearbeidet og gjort opp samlivet, jo bedre er det for barna.

Og det viktigste er at foreldre er enige om sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei "sammenbrudd"!

Jeg tror du best ivaretar dine barns behov ved å være kjærlig og omsorgsfull mot dem, men samtidig også tydelig.

Tenåringer forstår ofte mer enn vi forestiller oss. Vær lydhør når de har lyst til å snakke om det som er vanskelig. Ikke prakk det på dem.

Vær venn med deres far. Det virker positivt på barna.

Jo mer du og barnas far får bearbeidet og gjort opp samlivet, jo bedre er det for barna.

Og det viktigste er at foreldre er enige om sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...