Gjest Bittelille Skrevet 9. november 2000 Del Skrevet 9. november 2000 Hei! problemet mitt er at jeg ikke legger på meg..Jeg er nesten 1,70 høy og har alltid ligget på 50 -52kg. Nå er jeg nede i 48, og sliter med meg selv.Jeg vil så gjerne legge på meg, skulle gjerne vært minst 10kg tyngre! Jeg spiser normalt både frokost, middag og kvelds, og litt småspising innimellom. Kaster aldri opp maten, og er på ingen måte "syk", men legger bare ikke på meg. Trenger noen gode råd,er gale nok at en ikke er fornøyd med seg selv, om ikke alle andre og må komentere det!Det kan være like fælt å være for tynn som for tykk! Takker for hjelp og svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9166-altfor-tynn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bittelille Skrevet 9. november 2000 Del Skrevet 9. november 2000 Hei! problemet mitt er at jeg ikke legger på meg..Jeg er nesten 1,70 høy og har alltid ligget på 50 -52kg. Nå er jeg nede i 48, og sliter med meg selv.Jeg vil så gjerne legge på meg, skulle gjerne vært minst 10kg tyngre! Jeg spiser normalt både frokost, middag og kvelds, og litt småspising innimellom. Kaster aldri opp maten, og er på ingen måte "syk", men legger bare ikke på meg. Trenger noen gode råd,er gale nok at en ikke er fornøyd med seg selv, om ikke alle andre og må komentere det!Det kan være like fælt å være for tynn som for tykk! Takker for hjelp og svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9166-altfor-tynn/#findComment-49645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 9. november 2000 Del Skrevet 9. november 2000 Noen tips for å gå opp i vekt: Du kan jo bruker mer fett i matlaging, det øker kalorimengder enklere, men det betyr ikke at du skal gå opp i vek med en gang. Alt dette er avhengig av ditt kaloribehov daglig (hvor mye du trener). Det blir enklere å legge på seg, når man spiser carbohidrat og fettrik mat, særlig med sukker. Men det er jo ikke bra for helse, og du legger på deg fett! Det er fordi kroppen bruker carb, fremfor fett som energi. Fett blir lagret i stedefor. Hvis du spiser for mye carboidrat (flere brodskiver, pasta, ris, siktet hveteprodukter) særlig med høy GI, det er ganske enkelt å legge på seg, fordi for mye karb omdannes til fett i kroppen (magen, lårer,rumpe osv) og det frigjores mye insulin også som lagres som fett til slutt hvis det er for mye. Spis mange loff skiver uten pålegg eller lett produkter... disse har høy GI du går konstant sulten og legge på deg! Det er fordi for mye carb omdanes til fett... fett og protein har lavere GI og gir metthet følelse og mer jevn blodsukker. Andre unsunt måte er å spise uregelmessig (feks 2 ganger daglig) store måltider, eller sulte seg hele dagen og properseg i mat på kvelden for du gå å legge deg, men det er bare dumt, fordi man ødelegger forbreningen og legge på seg på uønsket steder... Beste måte av å legge på seg er å fortsette å spise det du spiser daglig, plus øker protein mengde. Da kommer du til åbygge mer muskler, og muskler veie mer enn fett. Du kan enten spise mer kjøtt, fet fisk, egg, ost, melk (h melk!!!), nøtter (macadamia er veldig fet) eller også prøver proteinpulver og weight gain. Disse kjøper du på helsekost. Fetteren min var syltynn (195cm 55kg!) hadde ikke muskler i det hele tatt, men han greide å gå opp i vekt med weight gain. Han bare spist som før, drakk weight gain 2 gang daglig og begynte å trene, han bygget masse muskler og lagt på seg i kort tid!!! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9166-altfor-tynn/#findComment-42841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 9. november 2000 Del Skrevet 9. november 2000 Noen tips for å gå opp i vekt: Du kan jo bruker mer fett i matlaging, det øker kalorimengder enklere, men det betyr ikke at du skal gå opp i vek med en gang. Alt dette er avhengig av ditt kaloribehov daglig (hvor mye du trener). Det blir enklere å legge på seg, når man spiser carbohidrat og fettrik mat, særlig med sukker. Men det er jo ikke bra for helse, og du legger på deg fett! Det er fordi kroppen bruker carb, fremfor fett som energi. Fett blir lagret i stedefor. Hvis du spiser for mye carboidrat (flere brodskiver, pasta, ris, siktet hveteprodukter) særlig med høy GI, det er ganske enkelt å legge på seg, fordi for mye karb omdannes til fett i kroppen (magen, lårer,rumpe osv) og det frigjores mye insulin også som lagres som fett til slutt hvis det er for mye. Spis mange loff skiver uten pålegg eller lett produkter... disse har høy GI du går konstant sulten og legge på deg! Det er fordi for mye carb omdanes til fett... fett og protein har lavere GI og gir metthet følelse og mer jevn blodsukker. Andre unsunt måte er å spise uregelmessig (feks 2 ganger daglig) store måltider, eller sulte seg hele dagen og properseg i mat på kvelden for du gå å legge deg, men det er bare dumt, fordi man ødelegger forbreningen og legge på seg på uønsket steder... Beste måte av å legge på seg er å fortsette å spise det du spiser daglig, plus øker protein mengde. Da kommer du til åbygge mer muskler, og muskler veie mer enn fett. Du kan enten spise mer kjøtt, fet fisk, egg, ost, melk (h melk!!!), nøtter (macadamia er veldig fet) eller også prøver proteinpulver og weight gain. Disse kjøper du på helsekost. Fetteren min var syltynn (195cm 55kg!) hadde ikke muskler i det hele tatt, men han greide å gå opp i vekt med weight gain. Han bare spist som før, drakk weight gain 2 gang daglig og begynte å trene, han bygget masse muskler og lagt på seg i kort tid!!! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9166-altfor-tynn/#findComment-49717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Det du forteller kan for noen mennesker være normalt,akkurat som andre legger fort på seg,og opplever det som et problem. Jeg synes du skal bestille time hos legen din for en generell sjekk,og da kan du og legen også se nærmere på hvor mange kalorier du egentlig inntar pr.dag,og vurdere dette mot ditt antatt daglige forbruk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9166-altfor-tynn/#findComment-43548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Det du forteller kan for noen mennesker være normalt,akkurat som andre legger fort på seg,og opplever det som et problem. Jeg synes du skal bestille time hos legen din for en generell sjekk,og da kan du og legen også se nærmere på hvor mange kalorier du egentlig inntar pr.dag,og vurdere dette mot ditt antatt daglige forbruk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9166-altfor-tynn/#findComment-50424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.