Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for svaret ditt! Glad for at du også mailer "Rådet". Vi får krysse fingrene og håpe.

Skjønner at firebird er lei. Jeg må innrømme at jeg skulle ønske jeg satt i fengsel for tiden, men det har noe med stemningsleiet akkurat nå og gjøre. Det vet jeg.

Godt at du er på forum goliane for du har alltid mye glupt å si.

Klem Theos

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91691-goliane/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Firebird hadde nok gladelig gitt deg plassen sin på Bredtveit.

Hun er lei av alle firkantete regler i en sånn anstalt. Hver gang hun har hatt besøk av noen, eller har hatt permisjon, må hun kle seg naken for betjentene. Det er for å kontrollere at ingen har narkotika med seg inn i fengslet. Men for firebird, som aldri har vært borti stoff, men som har vært utsatt for overgrep som lita, føles dette som nye overgtep.

Skjønner du ikke har det bra for tida. Men har du en nedtur nå, er kanskje en opptur ikke langt unna?

Var det glupt sagt?

Har ikke alltid noe glupt å si, skjønner du.

Syns forresten du virker både glup og oppegående.

Hvor lenge har du hatt din diagnose? Firebird har hatt sin i 12 år. Nå er hun bedre enn på lenge! Hun syns livet er verdt å leve, selv om hun er lei moraliserende fengselsbetjenter og firkantete regler.

Ha ei fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91691-goliane/#findComment-506340
Del på andre sider

Hei!

Firebird hadde nok gladelig gitt deg plassen sin på Bredtveit.

Hun er lei av alle firkantete regler i en sånn anstalt. Hver gang hun har hatt besøk av noen, eller har hatt permisjon, må hun kle seg naken for betjentene. Det er for å kontrollere at ingen har narkotika med seg inn i fengslet. Men for firebird, som aldri har vært borti stoff, men som har vært utsatt for overgrep som lita, føles dette som nye overgtep.

Skjønner du ikke har det bra for tida. Men har du en nedtur nå, er kanskje en opptur ikke langt unna?

Var det glupt sagt?

Har ikke alltid noe glupt å si, skjønner du.

Syns forresten du virker både glup og oppegående.

Hvor lenge har du hatt din diagnose? Firebird har hatt sin i 12 år. Nå er hun bedre enn på lenge! Hun syns livet er verdt å leve, selv om hun er lei moraliserende fengselsbetjenter og firkantete regler.

Ha ei fortsatt god helg.

Hei! Har hatt den på papiret i drøyt 2 år, men i realiteten har jeg jo levd med den siden tidlig tenårene. Mao i mange år.

Nei, jeg ville ikke byttet med firebird. Det hørtes ikke morsomt ut. Desverre ser det ut til at jeg har valset inn i en ny tung depresjon, fulgt av angst og suicidaltanker. Det er faktisk ganske nøyaktig ett år siden det var så ille.

Jeg har et godt fungerende støtteapparat rundt meg og jeg begynner å bli bedre på å si fra når galt blir værre. Hele vitsen er jo å lære seg strategier når psyken svinger kraftig til den ene eller andre siden. Ikke sant?

*Sender deg en laaang klem*

PS. Synes du er glup uansett hva du sier :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91691-goliane/#findComment-507679
Del på andre sider

Hei! Har hatt den på papiret i drøyt 2 år, men i realiteten har jeg jo levd med den siden tidlig tenårene. Mao i mange år.

Nei, jeg ville ikke byttet med firebird. Det hørtes ikke morsomt ut. Desverre ser det ut til at jeg har valset inn i en ny tung depresjon, fulgt av angst og suicidaltanker. Det er faktisk ganske nøyaktig ett år siden det var så ille.

Jeg har et godt fungerende støtteapparat rundt meg og jeg begynner å bli bedre på å si fra når galt blir værre. Hele vitsen er jo å lære seg strategier når psyken svinger kraftig til den ene eller andre siden. Ikke sant?

*Sender deg en laaang klem*

PS. Synes du er glup uansett hva du sier :-)

Nydelig å vite at noen syns en er glup!!

Høres bra ut at du har lært deg mestringsstrategier. Det må en ha, enten en har en psykisk lidelse eller ikke. Men for en med borderline, er det ekstra viktig.

Firebird har det bl.a. sånn at hun er ekstremt følsom. Hun overtolker det folk sier til henne, og kan bli såret for ingen ting. Dessuten er hun veldig følsom også for kropps- språk.Samtidig har hun en herlig sans for humor!

Gjennom datra mi er jeg blitt kjent med flere med samme diagnose. De er like forskjellige som andre folk, men har til felles at de er følsomme, omtenksomme mennesker, med en velutviklet humoristisk sans. Sykdommen har de jeg kjenner, fått fordi voksne har påført dem store traumer under oppveksten.

Er det sånn med deg, også?

Blir så rasende når jeg tenker på hvor grusom voksne kan være mot barn.

Holder på å rydde i rothuset mitt. Venter besøk av "halve" slekta på torsdag!

Megaklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91691-goliane/#findComment-508102
Del på andre sider

Nydelig å vite at noen syns en er glup!!

Høres bra ut at du har lært deg mestringsstrategier. Det må en ha, enten en har en psykisk lidelse eller ikke. Men for en med borderline, er det ekstra viktig.

Firebird har det bl.a. sånn at hun er ekstremt følsom. Hun overtolker det folk sier til henne, og kan bli såret for ingen ting. Dessuten er hun veldig følsom også for kropps- språk.Samtidig har hun en herlig sans for humor!

Gjennom datra mi er jeg blitt kjent med flere med samme diagnose. De er like forskjellige som andre folk, men har til felles at de er følsomme, omtenksomme mennesker, med en velutviklet humoristisk sans. Sykdommen har de jeg kjenner, fått fordi voksne har påført dem store traumer under oppveksten.

Er det sånn med deg, også?

Blir så rasende når jeg tenker på hvor grusom voksne kan være mot barn.

Holder på å rydde i rothuset mitt. Venter besøk av "halve" slekta på torsdag!

Megaklem fra

Ble nesten skremt når du beskriver firebird. Det er jo nettopp det emosjonelle (følsomme) som er overutviklet.Jeg tolker min egen tilstand slik at fordi jeg vokste opp i ett svært ustabilt hjem, måtte jeg hele tiden bruke ressurser på å tolke de andre i hustanden. Værdifull tid jeg skulle har brukt på å bli kjent med meg. Humor! Ja, den er nesten like overutvikla som følelseslivet. Dog til tider svart som natta. Men du verden som humoren hjelper meg å overleve.

Huff, det var nesten litt skremmende det der om beskrivelsen av firebird. Det kunne like gjerne hvert meg.

Nå skal jeg legge meg. Skal tidlig opp i morra. I hjertfall opp i ti tiden. Har det skikkelig travelt vet du. Skal jeg rekke å stå opp før fire er det best jeg starter i god tid :-) Disse depresjonene...

*Stor Klem til deg*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91691-goliane/#findComment-509010
Del på andre sider

Ble nesten skremt når du beskriver firebird. Det er jo nettopp det emosjonelle (følsomme) som er overutviklet.Jeg tolker min egen tilstand slik at fordi jeg vokste opp i ett svært ustabilt hjem, måtte jeg hele tiden bruke ressurser på å tolke de andre i hustanden. Værdifull tid jeg skulle har brukt på å bli kjent med meg. Humor! Ja, den er nesten like overutvikla som følelseslivet. Dog til tider svart som natta. Men du verden som humoren hjelper meg å overleve.

Huff, det var nesten litt skremmende det der om beskrivelsen av firebird. Det kunne like gjerne hvert meg.

Nå skal jeg legge meg. Skal tidlig opp i morra. I hjertfall opp i ti tiden. Har det skikkelig travelt vet du. Skal jeg rekke å stå opp før fire er det best jeg starter i god tid :-) Disse depresjonene...

*Stor Klem til deg*

Hjelpe meg, stå opp før fire!!

Jeg er opp 06.15 hver hverdag, og syns det er tidlig nok. Er nemlig egentlig B- menneske.

Nå skal jeg ut og hogge ved, så gubben min ikke fryser ihjel mens jeg er på jobb i morgen. 20 minusgrader er ikke noe for en som plages med angina. Så det blir vel ikke tidlig kveld på meg i dag heller.

Er veldig våken på kveldstid!

Dere har mye humor, dere borderlinere. Firebirds er helt vill, av og til. Og sjølironi-----

Vi har flirt mye, hun og jeg. Og vi har vært fortvilt sammen.

Det hjelper å ha noen som bare er der, tror jeg, når depresjonen kommer.

Da kan også nettvenner være gode å ha!!

Nydelig innlegg du hadde om savnet av en mamma.

Skal tenke på depresjonen din når jeg hugger ved. Hadde vært flott om depresjoner kunne hugges i stykker.

Lykke til med morgendagen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91691-goliane/#findComment-509065
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...