Gå til innhold

Neseproblemer etter røykeslutt

Anbefalte innlegg

Hei, lurte bare på om det var noen som kanskje kunne hjelpe meg med dette. Jeg sluttet å røyke for litt over to måneder siden, etter å ha røykt i nesten 20 år. Har etter dette hatt problemer med nesen. Jeg blir veldig tørr i nesen, og har lett for å blø litt. Er det flere som har opplevd dette? Er det normalt, og vil det eventuelt gå over etterhvert? Setter stor pris på svar. Sluttet forresten etter Allen Carr's bok "Endelig Ikke-Røyker". Kjempelett!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91715-neseproblemer-etter-r%C3%B8ykeslutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med røykeslutt, Kjetil! Herlig, ikke sant? :-)

Hmmm. Jeg har ikke merket de problemene du har, så det vet jeg ikke desverre.

Mine "etterbivirkninger" er at jeg våkner med "røykelunger" hver fordømte morgen. Sikkert bare som straff for at jeg ikke sluttet før, hehe:)

Heia!

Har vært røykfri i 4 måneder. Før det så var jeg alltid tett og tørr i nesen. Hadde ikke luktesans. Trodde faktisk jeg skulle bli bedre etter jeg sluttet å røyke. Har blitt litt bedre, men er fremdeles tørr (blør av og til) og har ikke fått bedre luktesans.

Har røykt i 12 år, så jeg satser på at problemet kanskje forsvinner etterhvert. Kanskje det faktisk går ett år eller to (har jo ikke vært særlig snill med kroppen min disse åra).

Så jeg kjenner igjen problemene dine, bare i omvendt rekkefølge....

...Kanskje det er kroppen din som er på rehabilitering, og dette er symptomene...

Lykke til videre!!

Heia!

Har vært røykfri i 4 måneder. Før det så var jeg alltid tett og tørr i nesen. Hadde ikke luktesans. Trodde faktisk jeg skulle bli bedre etter jeg sluttet å røyke. Har blitt litt bedre, men er fremdeles tørr (blør av og til) og har ikke fått bedre luktesans.

Har røykt i 12 år, så jeg satser på at problemet kanskje forsvinner etterhvert. Kanskje det faktisk går ett år eller to (har jo ikke vært særlig snill med kroppen min disse åra).

Så jeg kjenner igjen problemene dine, bare i omvendt rekkefølge....

...Kanskje det er kroppen din som er på rehabilitering, og dette er symptomene...

Lykke til videre!!

Jo takk for svaret, jeg håper og regner med at det vil gå over etterhvert av seg selv jeg også. Men det er jo fryktelig irriterende da! Jeg har heller ikke merket at jeg har fått noe bedre luktesans, men nå har jeg vært røykfri i litt over 2 måneder bare, så det er kanskje litt tidlig.

Jo takk for svaret, jeg håper og regner med at det vil gå over etterhvert av seg selv jeg også. Men det er jo fryktelig irriterende da! Jeg har heller ikke merket at jeg har fått noe bedre luktesans, men nå har jeg vært røykfri i litt over 2 måneder bare, så det er kanskje litt tidlig.

Bedre luktesans skal man merke etter bare 2-3 dager...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...