Gå til innhold

Når blir jeg frisk?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått lungebetennelse. Nå har jeg hostet opp seigt gul-grønt slim i snart tre uker. Sist mandag var jeg for tredje gang hos legen. Da fikk jeg ny penicillin kur;Ciproxin 500 mg.

Nå har jeg kun tre dager igjen av den tablettkuren, og føler meg slett ikke bedre. Kan tilføye at jeg bruker Bricanyl i tillegg når jeg blir riktig tett i brystet. Jeg har fått tiltagende smerter i brystbeinet, og smerter i høyre side når jeg trekker pusten dypt....Hvor lenge kommer dette til å vare?

Når kan jeg regne med å blir frisk? Jeg holder akkurat på å søke ny jobb (som journalist), så det siste jeg trenger nå er å hoste hele tiden...

Håper på snarlig svar.

Jacky

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9181-n%C3%A5r-blir-jeg-frisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har fått lungebetennelse. Nå har jeg hostet opp seigt gul-grønt slim i snart tre uker. Sist mandag var jeg for tredje gang hos legen. Da fikk jeg ny penicillin kur;Ciproxin 500 mg.

Nå har jeg kun tre dager igjen av den tablettkuren, og føler meg slett ikke bedre. Kan tilføye at jeg bruker Bricanyl i tillegg når jeg blir riktig tett i brystet. Jeg har fått tiltagende smerter i brystbeinet, og smerter i høyre side når jeg trekker pusten dypt....Hvor lenge kommer dette til å vare?

Når kan jeg regne med å blir frisk? Jeg holder akkurat på å søke ny jobb (som journalist), så det siste jeg trenger nå er å hoste hele tiden...

Håper på snarlig svar.

Jacky

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9181-n%C3%A5r-blir-jeg-frisk/#findComment-49715
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Hvis dette er antibiotikakur nr.2,og du ikke blir bra,synes jeg nok du skal etterkontrolleres med de nødvendige prøver av feks.blod og spytt,og så får legen vurdere om det er nødvendig med røntgen.

Man kan bli slapp av å bruke antibiotika,slik at dette ikke nødvendigvis er et tegn på at infeksjonen ikke kureres,og hosten kan i noen tilfeller bli stående en stund som et tegn på at luftveiene/lungene er irritert etter gjennomgått infeksjon.

Smertene i brystet når du trekker pusten dypt kan også være relatert til muskulaturen mellom ribbenene,men sikkert kan dette kun besvares etter klinisk undersøkelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9181-n%C3%A5r-blir-jeg-frisk/#findComment-43544
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Hvis dette er antibiotikakur nr.2,og du ikke blir bra,synes jeg nok du skal etterkontrolleres med de nødvendige prøver av feks.blod og spytt,og så får legen vurdere om det er nødvendig med røntgen.

Man kan bli slapp av å bruke antibiotika,slik at dette ikke nødvendigvis er et tegn på at infeksjonen ikke kureres,og hosten kan i noen tilfeller bli stående en stund som et tegn på at luftveiene/lungene er irritert etter gjennomgått infeksjon.

Smertene i brystet når du trekker pusten dypt kan også være relatert til muskulaturen mellom ribbenene,men sikkert kan dette kun besvares etter klinisk undersøkelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9181-n%C3%A5r-blir-jeg-frisk/#findComment-50420
Del på andre sider

Takk for kloke ord.

Lørdag ble jeg betraktlig verre, og oppsøkte legen igjen. Han lyttet på meg, og ga meg ventolin i maske og sendte meg sporenstraks til røntgen. Det viste seg at jeg hadde fått et kraftig astmaanfall på toppen av lungebetennelsen. Nå har jeg fått flere kortison medisiner både i tablett og innhalasjonsform...Etter bare 12 timer følte jeg meg mye bedre! Endelig! Dette er bare herlig. Det fine med en sånn tøff sykdomsperiode er at en setter sånn pris på å bli frisk igjen!

Jeg synes Dr. online er topp!

Igjen takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9181-n%C3%A5r-blir-jeg-frisk/#findComment-43793
Del på andre sider

Takk for kloke ord.

Lørdag ble jeg betraktlig verre, og oppsøkte legen igjen. Han lyttet på meg, og ga meg ventolin i maske og sendte meg sporenstraks til røntgen. Det viste seg at jeg hadde fått et kraftig astmaanfall på toppen av lungebetennelsen. Nå har jeg fått flere kortison medisiner både i tablett og innhalasjonsform...Etter bare 12 timer følte jeg meg mye bedre! Endelig! Dette er bare herlig. Det fine med en sånn tøff sykdomsperiode er at en setter sånn pris på å bli frisk igjen!

Jeg synes Dr. online er topp!

Igjen takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9181-n%C3%A5r-blir-jeg-frisk/#findComment-50669
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...