Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å ta piercing i en brystvorte,hvor stor er infeksjonsrisikoen? Hvor lang tid tar det før det gror og er det fare for infeksjon etter det har grodd?Jeg har hatt hull i ørene i mange år og har ikke nikkelallergi,kan den risikoen øke?Jeg har ikke barn og kan ikke få barn så amming er ikke et tema.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91822-piercing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

I utgangspunktet bør man ikke regne med at det skal forekomme infeksjon. Da er det forutsetning at alt foregår sterilt, at de som gjør det gjør de tskikkelig, at nål og piercingen de setter inn er sterilisert og at huden er rengjort og eventuelle bakterier fjernet. Kommer det ionfeksjon skyldes det en eller annen folrm for urenhet. Hvor lenge en slik infeksjnoln varer avhenger av hvordan den håndteres. Er den dårlig håndtert kan den bliu langvarig og kan etterlate arr. Mitt råd er at du skal velge med omhu hvem skal foreta piercingen. Har du ikke nikkelarllergi i utgangspunktet behøver de sannsynligvis ikke engste deg for det, ¨selv om det szelvfølgelig ikke umulig at allergi kan utvikle seg med tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91822-piercing/#findComment-507262
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...