Gå til innhold

17 aar og redd for aa bli far


Gjest Poliname

Anbefalte innlegg

Gjest Poliname

Heisann!

Det skjedde, vi var ikke beskyttet og jeg er redd, veldig redd.

Hun har ett annet fast forhold, og har hatt i naa snart ett aar. Vell alikevell skjedde det, og jeg var dum nok til aa anta at siden hun hadde ett fast forhold og ikke nevnte noe, at hun da brukte p-piller. Vell det var ikke tilfelle, og jeg er naa redd det er skjedd! Vi har pratet om det, og vi er begge redd noe er skjedd. Hvilke sjanser er det for att hun er blitt gravid??? Vi er begge 17. Jeg har ikke enda turt aa spoerre henne om hvor hun er i menstrasjon sykusen. Hvis hun var i midten av syklusen, vil det da si att hun naa er gravid??? Hva er det jeg som gutt kan gjoere??

Jeg har surfet rundt paa nettet som en villmann for aa faa svar, og ble veldig lettet da jeg saa denne siden.

Tusen takk

Gutt17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poliname

Heisann!

Det skjedde, vi var ikke beskyttet og jeg er redd, veldig redd.

Hun har ett annet fast forhold, og har hatt i naa snart ett aar. Vell alikevell skjedde det, og jeg var dum nok til aa anta at siden hun hadde ett fast forhold og ikke nevnte noe, at hun da brukte p-piller. Vell det var ikke tilfelle, og jeg er naa redd det er skjedd! Vi har pratet om det, og vi er begge redd noe er skjedd. Hvilke sjanser er det for att hun er blitt gravid??? Vi er begge 17. Jeg har ikke enda turt aa spoerre henne om hvor hun er i menstrasjon sykusen. Hvis hun var i midten av syklusen, vil det da si att hun naa er gravid??? Hva er det jeg som gutt kan gjoere??

Jeg har surfet rundt paa nettet som en villmann for aa faa svar, og ble veldig lettet da jeg saa denne siden.

Tusen takk

Gutt17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør henne om hvor lenge det er siden hun hadde mansen da dere hadde samleie! Det er viktig at du ikke utsetter dette for å tro at alt kan gå bra!

Noen jenter blir så nervøse at mensen blir utsatt automatisk!

Ta kontakt med lege eller betro dere til foreldrer om nødvendig!

Jeg håper virkelig at alt går bra og at dere tenker på kondom neste gang! :-)

http://www.doktoronline.no/homepage/amiga/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør henne om hvor lenge det er siden hun hadde mansen da dere hadde samleie! Det er viktig at du ikke utsetter dette for å tro at alt kan gå bra!

Noen jenter blir så nervøse at mensen blir utsatt automatisk!

Ta kontakt med lege eller betro dere til foreldrer om nødvendig!

Jeg håper virkelig at alt går bra og at dere tenker på kondom neste gang! :-)

http://www.doktoronline.no/homepage/amiga/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Hei! Hadde jeg vært henne ville jeg bare ha kjøpt meg en gravidtest (og gjort det slutt med typen min) - det er ikke verre enn det! Man kan aldri være heeeeeeelt sikre, uansett hvor hun er i syklusen!

Skjønner at du er nervøs... Best du bruker kondom neste gang! Det er massevis av stygge kjønnsykdommer der ute også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Hei! Hadde jeg vært henne ville jeg bare ha kjøpt meg en gravidtest (og gjort det slutt med typen min) - det er ikke verre enn det! Man kan aldri være heeeeeeelt sikre, uansett hvor hun er i syklusen!

Skjønner at du er nervøs... Best du bruker kondom neste gang! Det er massevis av stygge kjønnsykdommer der ute også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løp på apoteket nå!!!

Hvis det er mindre enn tre døgn siden dere hadde samleie; LØP på apoteket og kjøp angrepillen. Desto tidligere denne tas etter samleie, desto sikrere er den. Den er mellom 30 og 50 % sikker hvis den tas raskt.

På apoteket kan dere også kjøpe graviditetstest, den kan brukes på det tidspunkt hun egentlig skal ha mensen neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løp på apoteket nå!!!

Hvis det er mindre enn tre døgn siden dere hadde samleie; LØP på apoteket og kjøp angrepillen. Desto tidligere denne tas etter samleie, desto sikrere er den. Den er mellom 30 og 50 % sikker hvis den tas raskt.

På apoteket kan dere også kjøpe graviditetstest, den kan brukes på det tidspunkt hun egentlig skal ha mensen neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Dere kan kjøpe angrepillen Norlevo uten resept, den skal taes fortest mulig. Innen 24 timer hindrer den 95% av graviditeter som ellers hadde oppstått, mellom 24 og 48 timer hindres 85% og mellom 48 og 72 timer hindres bare 58%. Mer enn 72 timer etter det uheldige samleiet har den ikke effekt.

Det er størst risiko for graviditet i fem dager før og på selve eggløsningsdagen (fra 9 til 15.dagen etter siste menstruasjons første dag, når syklus er på 28 dager).

Les bruksanvisning nøye, bruk annen prevensjon til neste menstruasjon som kan komme litt forsinket, eller litt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Dere kan kjøpe angrepillen Norlevo uten resept, den skal taes fortest mulig. Innen 24 timer hindrer den 95% av graviditeter som ellers hadde oppstått, mellom 24 og 48 timer hindres 85% og mellom 48 og 72 timer hindres bare 58%. Mer enn 72 timer etter det uheldige samleiet har den ikke effekt.

Det er størst risiko for graviditet i fem dager før og på selve eggløsningsdagen (fra 9 til 15.dagen etter siste menstruasjons første dag, når syklus er på 28 dager).

Les bruksanvisning nøye, bruk annen prevensjon til neste menstruasjon som kan komme litt forsinket, eller litt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...