Gå til innhold

mage/brystsmerter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i ca 1 år nå, hatt problemer med oppblåst mage og halsbrann. Det er greit nok det, men når den er blåst opp, får jeg smerter i brystet. Det virker som om brystkassen er "for liten", så det blir tungt og puste og jeg blir svimmel. Må sette meg ned for det går ofte helt rundt. Har vært hos legen flere ganger i løpet av dette året, men har blitt konstatert "frisk". Har fått tips om å trene mere og ikke stresse på jobb. Nå trenger jeg 3 ganger i uka og tar ofte pauser på jobben, men det kommer tilbake hele tiden.

Har dere noen tips å gi meg? begynner å bli lei nå :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91918-magebrystsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette kan være tegn på syre-overskudd, eller sår slimhinne i spiserør, magesekk eller tolvfingertarm. Du kan prøve syre-nøytraliserende midler, f.eks. Tagamet. Dette får du reseptfritt. Dersom du har bedring, men smertene kommer tilbake, kan legen din gi resept på en sterkere kur. Synes forøvrig han kan teste deg på en bakterie i magen som heter helicobacter. Er det denne, skal du ha en antibiotika-kur i tillegg til den syre-blokkende kuren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91918-magebrystsmerter/#findComment-510536
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...