Gå til innhold

diabetes ved spiseforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Gjest lille berta

hei...

Jeg er ei jente som har hatt spiseforstyrrelse i tre år nå ca. i peroider har jeg spist og i andre perioder sultet. så vekten min har gått opp og ned i perioder.jeg har hatt perioder hvor jeg har hatt en del vondt i magen. nå om dagen får jeg veldig vondt i magen når jeg får i meg noe som inneholder mye sukker. jeg blir rett og slett dårlig, føler meg svimmel, trøtt, slapp og verkende i kroppen og helt borte vekk mentalt.

det jeg lurer på er om jeg kan ha fått diabetes, jeg har noen symptomer som stemmer men vekt reduksjonen tror jeg ikke kommer av det. magen er oppblåst, hard, verkende og romler og bråker i et sett. jeg lurer på om man har større sjanse for å utvikle diabetes når man har spisefortyrrelse og har rotet med spisemønsteret så mye som jeg har. jeg håper på hjelp for jeg vil ikke gå til lege dersom jeg ikke mååå. og orker rett og slett ikke ha så masse magesmerter og sånn lengre. det tapper meg helt for energi og gjør meg ubrukelig. takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91922-diabetes-ved-spiseforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Hei!

Jeg kjenner dessverre ikke til om spiseforstyrrelser øker risikoen for diabetes, men de vanlige symptomene er: STERK tørste, hyppig vannlating, dårlig allmenntilstand og evt. vekttap.

Synes det høres ut som om du uansett har såpass store plager at du burde snakke med legen din om det. Du sier jo selv at du føler deg nesten ubrukelig slik du er nå, og da er det vel på tide å gjøre noe? Undersøkelsen for diabetes går svært fort. Et kjapt stikk i fingeren, blod på en strimmel og du har resultatet i løpet av et halvt minutt.

Dersom det bare er magesmerter som plager deg, tror jeg ikke det har med diabetes å gjøre. Det kan være mange årsaker til magesmerter. Allergier, irritabel tarm og nervøsitet er eksempler på noen. Jeg tror det ville være lurt av deg å ta en tur til legen. Sannsynligvis vil h*n kunne berolige deg!

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...