Gjest klossen Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hei. Har hatt problem med kløe og ømhet nedentil av og til i det siste. Det kommer og går.. Leste i dag at dette er vanlig og at det kalles gjærsopp. Det kommer ofte etter et samleie. Det finnes reseptfrie medisiner for dette. Noen som kan fortelle meg mer om dette? Noen som har brukt medisiner? Hjelper de i det hele tatt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91940-gj%C3%A6rsopp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athea36 Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Det er noe som heter Vi...et eller annet, også har man Canesten (både som stikkpiller og krem). Det lønner seg å tilføre kroppen BIOLAprodukter(fås i dagligvaren)for å opprette holde surhetsgraden i skjeden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91940-gj%C3%A6rsopp/#findComment-508128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nilma Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Det er noe som heter Vi...et eller annet, også har man Canesten (både som stikkpiller og krem). Det lønner seg å tilføre kroppen BIOLAprodukter(fås i dagligvaren)for å opprette holde surhetsgraden i skjeden. men når det gjeld canesten har det ein tendens til å ikkje virka. Gjærsopp, og kalla Candida A-et-eller-anna, stammer naturlig frå tarmen. Der lev den i naturlig symbiose, men den kan av og til bryte ut av denne. Då har den ein lei tendens til å gå opp i munnen som fører til trøske (ein får bl.a. et kvitt belegg på tunga) eller den kan gå ned i skjeden og danne ein cottage-cheese-likn. utflod. Dette er dei mest framtredande symptoma. Har ein Candida hjelp altså ikkje bere å bruke anti-sopp-kremer og stikkpiller, eg gjekk sjøl på Canesten i et par måneda uten at det blei nokon endring- Ein må drepe problemet ved rota. Dvs. (som Athea sa) Biola-produkt, eller (den virksomme delen i Biola, altså) melkesyrebakterier (fåes og i kapsler på helsekostbutikk) for å få opp den sunne, naturlige floraen i tarmen, og å (til dømes) kutta ut all sukker i ein periode frå eit par mnd til et par år, alt etter alvorlighetsgraden. Pluss olivenbladekstakt eller grapefruktkjerneekstrakt (begge fås i helsekostbutikk) som begge har den effekt at dei drep sopp. Sjøl, etter eg fann ut ut at eg var ramma av CandidaRelaterteSyndrom (som alle plagene "overvokst" candida kan føre til vert kalla) gjekk eg på ein ganske streng diett i ca. 4 mnd. Og i dag, 1 år etter har eg ikkje vore meir plaga med CRC- Så, viss du trur plagene dine kan stamme frå candida, søk på internett, lån bøker om emnet, eller konsulter lege- (men husk, ikkje alle leger er som min(som støtter behandling med streng diett-, mange meiner at kosthold ikkje har noko med candida i skjeden å gjera i det heile-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91940-gj%C3%A6rsopp/#findComment-509205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.