Gå til innhold

dovne/hovne fingre


iselin

Anbefalte innlegg

Den siste uka har jeg flere morgner våknet med helt numne fingre, og jeg merker at de har hovnet opp. Dette gir seg litt utover dagen. Jeg er klar over at man kan få slike problemer på slutten, men er det ikke litt tidlig å få det i uke 23? Jeg har ikke hovnet opp andre steder så vidt jeg kan se, blodtrykket mitt har gått opp litt, men er ikke høyt (115/75). Det er 14 dager til jeg skal på kontroll, bør jeg bli undersøkt før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den siste uka har jeg flere morgner våknet med helt numne fingre, og jeg merker at de har hovnet opp. Dette gir seg litt utover dagen. Jeg er klar over at man kan få slike problemer på slutten, men er det ikke litt tidlig å få det i uke 23? Jeg har ikke hovnet opp andre steder så vidt jeg kan se, blodtrykket mitt har gått opp litt, men er ikke høyt (115/75). Det er 14 dager til jeg skal på kontroll, bør jeg bli undersøkt før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker inte att det hörs spesiellt anmärkningsvärt ut att du har fått svullna(hoven) fingrar på morgonen. Detta är inte ovanligt att det kommer redan i vecka 23. Eftersom de blir bättre utöver dagen och du inte har några andra problem, tycker jag att du kan vänta med att ta upp detta på nästa kontroll. Ditt blodtryck ligger fint men skulle du få kraftig huvudvärk, synförändringar , ont i epigastriet eller mera uttalade ödemer, skall du givetvis kontakta din doktor. Då kan det vara symptom på en havnadeskaps(svangerskaps)-förgiftning. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker inte att det hörs spesiellt anmärkningsvärt ut att du har fått svullna(hoven) fingrar på morgonen. Detta är inte ovanligt att det kommer redan i vecka 23. Eftersom de blir bättre utöver dagen och du inte har några andra problem, tycker jag att du kan vänta med att ta upp detta på nästa kontroll. Ditt blodtryck ligger fint men skulle du få kraftig huvudvärk, synförändringar , ont i epigastriet eller mera uttalade ödemer, skall du givetvis kontakta din doktor. Då kan det vara symptom på en havnadeskaps(svangerskaps)-förgiftning. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...