Gå til innhold

Indremedisiner

Anbefalte innlegg

Jeg har lavt stoffskifte og blir behandlet med Thyroxin tbl.

Jeg tar 0,1 mg. hver dag og i tillegg tar jeg 1 tbl. ekstra man.-tor. etter legens anvisning.

Og uten at legen vet det tar jeg en ekstra fredagene også. Det er sikkert ikke bra å medisinere seg selv, men jeg følte meg ikke komfortabel med den dosen legen sa jeg skulle ta,jeg følte det var for lite og merket ingen bedring, men nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre.

For jeg blir forvirret av prøvesvarene, der jeg har fått oppgitt den referanseverdien de bruker til å være TSH 0,2 - 6,9 og F4 7,6 - 19,7.

Jeg synetes at kontorsøster hørtes så "mellomfornøyd" ut.

Mine siste tre målinger viser:

23.5. TSH 8,23 og F4 12,3

25.7 TSH 2,14 og F4 16,4

31.10 TSH 0,45 og F4 19,2

Ut fra sist måling så viser det, etter min mening fine resultater eller hva mener du ??

Skal jeg fortsette å ta den tbl. ekstra i uken ? Og hva skjer hvis jeg slutter ?

Hvordan ville du ha medisinert en pas. som hadde de verdiene som jeg hadde på siste måling ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9203-indremedisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lavt stoffskifte og blir behandlet med Thyroxin tbl.

Jeg tar 0,1 mg. hver dag og i tillegg tar jeg 1 tbl. ekstra man.-tor. etter legens anvisning.

Og uten at legen vet det tar jeg en ekstra fredagene også. Det er sikkert ikke bra å medisinere seg selv, men jeg følte meg ikke komfortabel med den dosen legen sa jeg skulle ta,jeg følte det var for lite og merket ingen bedring, men nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre.

For jeg blir forvirret av prøvesvarene, der jeg har fått oppgitt den referanseverdien de bruker til å være TSH 0,2 - 6,9 og F4 7,6 - 19,7.

Jeg synetes at kontorsøster hørtes så "mellomfornøyd" ut.

Mine siste tre målinger viser:

23.5. TSH 8,23 og F4 12,3

25.7 TSH 2,14 og F4 16,4

31.10 TSH 0,45 og F4 19,2

Ut fra sist måling så viser det, etter min mening fine resultater eller hva mener du ??

Skal jeg fortsette å ta den tbl. ekstra i uken ? Og hva skjer hvis jeg slutter ?

Hvordan ville du ha medisinert en pas. som hadde de verdiene som jeg hadde på siste måling ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9203-indremedisiner/#findComment-49811
Del på andre sider

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Lisbeth.

Dette er ikke mitt spesialfelt, men jeg ser likevel mange personer med stoffskiftesykdom.

Av dine siste kontrollproever fremgaar at du naermer deg en klar overdosering, og snart har et "hoeyt" stoffskifte.

Du synes overdosert, og boer kontakte din lege for en korreksjon, og en tettere kontroll i tiden som kommer.

(svarer fra maskin i utlandet, derfor mangler alfabetets tre siste bokstaver).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9203-indremedisiner/#findComment-43290
Del på andre sider

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Lisbeth.

Dette er ikke mitt spesialfelt, men jeg ser likevel mange personer med stoffskiftesykdom.

Av dine siste kontrollproever fremgaar at du naermer deg en klar overdosering, og snart har et "hoeyt" stoffskifte.

Du synes overdosert, og boer kontakte din lege for en korreksjon, og en tettere kontroll i tiden som kommer.

(svarer fra maskin i utlandet, derfor mangler alfabetets tre siste bokstaver).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9203-indremedisiner/#findComment-50166
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...