Gå til innhold

blod i avføringen

Anbefalte innlegg

Gjest skremt tjueåring

Jeg er en jente på 20 år, som nylig hadde blod i avføringen. Det var først litt, og jeg tenkte ikke mer over det. Dagen etter var det relativt mye blod, en del friskt, men noe var levra, mørkt blod. Videre var det opphold ett par dager, før det var en del friskt blod en tredagers tid. Har aldri hatt mageproblemer tidligere, verken diare eller forstoppelse. Nå i ettertid er jeg relativt hard i magen,og har en del vondt i nedre del av magen. Blodet kom kun i forbindelse med avføring.Har ikke hatt blødninger på snart en uke nå. Har vært hos lege, og han tittet 15 cm opp, uten å finne noe galt (hemoroider etc..).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92076-blod-i-avf%C3%B8ringen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette kan alikevel være en hemoride, som har sprukket og blitt bra av seg selv. Dersom blødningene kommer tilbake, bør legen din vurdere å få tatt et røntgenbilde, eller få tittet litt lenger opp i tarmen.

Pass imidlertid på å holde avføringen myk. Fiberpulver ( eks Vi-siblin som fåes på apotek) iblandet Biola-melk er ofte gunstig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92076-blod-i-avf%C3%B8ringen/#findComment-510553
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...