Gå til innhold

Tørr hud på hendene

Anbefalte innlegg

Gjest Tørr hud

Hei..

Jeg er en 23 år gammel gutt som de siste 2-3 årene har slitt med tørr hud på hendene uten at jeg har fått noe svar på hva dette er. Den tørre huden holder seg konstant på en plass. Dette er for det meste på høyre langefinger samt mellom venstre langefinger og venstre pekefinger.

I perioder har det en tendens til å nesten forsvinne og av og til tror jeg nesten at problemet er over, men etter et par dager er det tilbake på samme plass.

Da jeg var i militæret for ca. 2 år siden, var jeg hos legen med problemet. Han sa det var tørr hud og ga meg en hudkrem som skulle hjelpe. Dette skulle gå bort av seg selv. Men det virker nesten som om hudkrem har en tendens til å gjøre det værre.

Innimellom sprekker også huden slik at det kan bli litt dype sår på fingeren. Dette kan gjøre ganske så vondt.

Håper du har et svar på hva dette er og hvordan jeg kan bli kvitt problemet. Det begynner å bli veldig plagsomt. Eventuelt hvilken lege i Oslo jeg bør oppsøke. Er fattig student, så håper at det finnes et billig alternativ :)

Dette fører til neste spørsmål. Jeg er ikke opprinnelig fra Oslo og har min fastlege nordpå hvor jeg også er registrert i folkeregisteret. Er bare som student i Oslo, og lurer da på hvordan jeg må forholde meg til fastlegeordningen. Må jeg bytte, og hvordan gjør jeg isåfall dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92098-t%C3%B8rr-hud-p%C3%A5-hendene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...