Gå til innhold

Se folk i øynene.


myro

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en mann i førtiårene. Er aktiv i foreningsliv og musikkliv. Problemet mitt er at jeg i den senere tid, har vanskeligheter med å se folk i øynene når jeg snakker med dem. Jeg kan se dem i øynene i noen sekunder, men så må jeg vike med blikket. Dette er spesielt plagsomt når jeg snakker med folk på tomannshånd. Det er såpass plagsomt at jeg gruer meg for å være alene med folk. Er dette et helt uvanlig problem, eller er det flere som har det som meg. Skulle gjerne hatt svar fra fagpersonell også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg var slik når jeg var yngre. Tror det var enf orm for usikkerhet. Jeg har faktisk trent meg opp til å klare å kikke folk i øynene. Nå har jeg ingen problemer med det.

Men ellers så er det vel ikke vanlig å kikke folk i øynene mer enn noen sekunder før en lar blikket gli vekk, for så å søke øyekontakt igjen. Skulle en holde blikket konstant, så ville det jo bli stirring.

Siden jeg har hatt problemer med dette selv, så følger jeg ofte med på slike ting av nysjerrighet. Og som sagt, folk flest holder hverandres blikk kun i korte øyeblikk før de ser bort. Dette skjer så repeterende gjennom samtalens løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en venninne som fant en fungerende løsning på problemet. Istedenfor å se folk i øyenene, så så hun dem _mellom_ øynene, eller like over eller under øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvifor trur du sjølv det er slik, at du ikkje klarer sjå folk i øynene? vil gjerne høre dine egne tanker rundt det. :)

Det skyldes kanskje litt usikkerhet i og med at jeg er blitt så fokusert på problemet.

Ellers vet jeg vel egentlig iokke grunnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...