Gå til innhold

Rask hårvekst...

Anbefalte innlegg

Hei kjære doktor...

Jeg er en gutt på 18 år som har et lite problem..kropshåra på kroppen min vokser utrolig fort..før sommern hadde jeg jeg bare veiviser og nå har det vokst en stripe helt opp til brystet. Det samme gjelder håret på brystet. og så begynner det å vokse utover på magen og. Ingen i familien har noe særlig med hår..ihvertfall ikke mamma og pappa. kan det ha noe med hormoner å gjøre?? går det ann å få noe som roer ned hormonene?! eller noe annet? begynner å vokse svarte hår på ryggen og..er litt fortvila... =(

en ting til... har fått en blyantspiss i hånda som har vært der noen år nå..kan det være falig??

håper jeg får et alreit svar.

hilsen meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92251-rask-h%C3%A5rvekst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Økt kroppsbehåring skyldes kun i svært sjeldne tilfeller hormonfeil. Således kan man heller ikke bruke hormoner for å stoppe veksten. Det finnes ulike hårfjærningsmidler, permanent fjærning kan gjøres med laser, dette er kostbart. Endel jenter synes forøvrig det er fint med masse hår..

Blyanter inneholder ikke lenger bly, og flisen er ikke farlig.Dersom såret blir betent kan spissen fjærnes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92251-rask-h%C3%A5rvekst/#findComment-510564
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...