Gå til innhold

clearplan - hvordan fungerer det?


Gjest mezzo

Anbefalte innlegg

Gjest mezzo

Jeg ønsker meg veldig barn,

har forsøkt en stund uten å lykkes. Tenkte derfor å forsøke clearplan.

Hva gjør jeg når jeg tester positivt med clearplan. Slik jeg har forstått det så vil eggeløsningen skje 24-36 timer senere.

Når i løpet av de neste 48 timene er det størst sjanse for å lykkes. Bør en ha samleie med en gang eller bør en vente noen timer. Spiller det ingen rolle når en forsøker. Håper noen kan si noe om det.

Er det forresten mange som har positive erfaringer med clearplan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Vil absolutt anbefale clearplan! Når du får to tydelige streker bør dere ha samleie den dagen og iallefall de to neste. Det gjorde vi og det ble full klaff på første forsøk. Ved å bruke clearplan fant jeg ut at jeg hadde eggløsning senere i syklusen enn jeg trodde, alle har nemlig ikke eggløsning midt i syklusen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Svar til mezzo

EGGLØSNINGSTEST / Clearplan

Vi regner nok så sikkert med at eggløsningen finner sted 14 dager før mensen. Nyere undersøkelser viser at nesten alle graviditeter oppstår i en seks dagers periode som avsluttes med eggløsningsdagen. I en større undersøkelse var det ingen graviditeter ved samleie dagen etter eggløsning. Forut for eggløsning øker mengden av hormonet LH over 24-36 timer og produksjonen er på et maksimum 12 timer før

eggløsning. Eggløsningstester måler LH-utskillelsen i urinen, den taes en gang daglig. Hvis man er "heldig" fanger testen opp begynnelsen av LH-økningen og man

har da ca. to dager til eggløsningen, andre ganger testes positivt sent i LH-økningen som kommer rett før eggløsning, og da har man liten tid å gå på. Clearplan viser imidlertid bare en del av den periode hvor man kan bli gravid, men den mest fruktbare.

Les mer på: http://www.unipath.dk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...