Gå til innhold

Betennelse i høyre hånd?

Anbefalte innlegg

Jeg er jente på 32 som har fått et problem med høyre hånd den siste uka. Jeg våknet en morgen med forholdsvis vond og hoven ringfinger (nederste ledd). Jeg tenkte ikke noe over det, og nå er ikke lenger fingeren vond, men håndflatens bakside er hoven, spesielt ved leddene til ringfinger og langfinger. Jeg har lite smerter, men det er ømt og jeg føler at hånda er litt lammet. Jeg jobber med PC, har gjort det i ti år så jeg tror ikke det er 'musesyke'. Har alltid hatt meget god helse, gjør yoga. Jeg er høyrehendt. I dag bruker jeg kun venstrehanda, jeg tar ingen sjanser. Bør jeg ta dette alvorlig, eller vil det gå over av seg selv? Kan det være en betennelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92312-betennelse-i-h%C3%B8yre-h%C3%A5nd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Teoretisk sett kan det være en ledd-betennelse, evt leddgikt du har. Legen kan ta en blodprøve for å finne ut av dette. Leddbetennelser kan også komme etter overbruk. Det høres riktig ut å redusere belstningen en periode på 1-2 uker. Du kan også forsøke en betennelses-dempende kur, f.eks Naproxen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...