Gå til innhold

Smerte i venste lysk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mann på 31 år. Jeg har i en periode på 2 måneder hatt smerter i venstre lysk en rekke ganger. Det arter seg som et plutselig "nøkk" inni lysken. Dette gjør veldig vond, men varer kun i ca 2-3 sekunder. Smerten er som en slags plutselig krampe dypt inne i lysken. Ofte gjentar det seg 2-4 ganger like etterhverandre og andre ganger kun en gang. Hvis jeg senere presser på området som gjorde vond, kjenner jeg ingen ømhet eller smerte. Anfallene kommer plutselig fra klar himmel, både på dagen og midt på natten. Det skjer kanskje 2-3 ganger i uka, mens noen uker skjer det ikke. Har du noen forklaring på hva dette kan være? (Jeg kjenner en som hadde smerter i lysken og som fikk konstatert at han hadde testikkelkreft. Derfor er jeg bekymret).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92318-smerte-i-venste-lysk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du bør være helt sikker på at det ikke er noe galt med testiklene. Disse skal være helt glatte på overflaten. Plagene dine høres ikke ut som testikkel-relaterte. Smerter i lysken kan være mye. Det kan være noe med hofteleddet, en stikkende, kortvarig smerte som du beskriver, kan skyldes en liten bruskbit som i perioder kiler seg fast.En fysioterapeut vil kunne hjelpe med dette. Lyskesmerter kan også skyldes brokk. Da er plagene oftest værst når man står, løfter eller hoster. Muskelbrister kan også gi smerter i området. Da vil enkelte bevegelser med motstand være vondt. Plagen kan også skyldes en nerve som er i klem. Da vil smerten kunne være skarp/ilende. I og med at du er helt smertefri innimellom, er det neppe noe farlig. Men om plagene fortsetter eller blir værre, bør du kontakte legen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92318-smerte-i-venste-lysk/#findComment-510861
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...