Gå til innhold

Lei av smertene!!!

Anbefalte innlegg

heisann...

jeg er en glad gutt(brukte ihvertfall å være det) på 30 , som har slitt med ryggproblemer i ca 10-11år..har vel egentlig hatt en følelse av liksom ikke blitt trodd på..

daglige smerter, og en gang i mnd ble det mye værre i en 2-3 dagers periode...dette slo ALDRI feil...

rundt juletider i fjor kan jeg vel si att opptakten startet.. sa til min samboer att jeg føler meg så sliten som jeg aldri har vært før, det er liksom noe som ikke stemmer-og det skulle bli værre.....

sist høst, medio sept. (første "kalde" natta) brøt det løst for fullt..våknet på morgenen, helt urørlig. måtte rulle meg ut av sengen. nakken var nesten helt låst. hadde vel ca 5-10grader bevegelse, i samtlige retninger..og da var det nakken som var problemet..

mange legebesøk, dette gåg over, standard svar å hente+ resepter på 8-9 typer etterhver..uten virkning...

gradvis beveget det seg over til ryggen -IGJEN...

og der er vel problemet mitt idag, ikke noe uvanlig for meg det..

men smertene tar snart knekken på meg..ja, når jeg først sier knekk, så kan jeg jo legge til att det knekker i hele meg-i tide og utide....

har alltid vært en som tåler kulde mindre godt. og det merker jeg så fort temperaturen nærmær seg 0grader..

og det merkelige er att jeg har en fantastisk opplevelse når jeg er i sydligere strøk..merket det første gang for 4 år siden, da jeg var i hellas for 1. gang..etter knappe 2-3 dager, ingen problemer i det hele tatt..som om jeg aldri har hatt det engeng...

og dette har skjedd vær eneste gang...

har vært til veeeeldig mange behandlinger hos kiropraktor og naprapat..har der fått elektro+varmebehandling..varmen hjelper meg der og da,,men får en reaksjon i etterkant..

det virker nesten som om jeg må ha en stabil temperatur....

for også en negativ reaksjon vær eneste gang dem starter å røre ryggen, den vil liksom ikke bli tatt på hardere enn vanlig handkontakt...

har også fått en fæl stråling som går ut i lårene..dette også begynner å bli ganske markant...

i det hele er det vondt å ligge, stå, gå og sitte over lengre tid...

jeg må også nevne som sagt tidligere i innlegget...

den trøttheten min har nå blitt helt utrolig..den styrer meg tildels..får trøtthetsanfall 2 ganger daglig,og da er det bare å komme seg til sengs.. hvis ikke sovner jeg rett og slett der jeg er....og det er jo ikke helt bra med tanke på jobb og endel bilkjøring da.....

har i den siste tiden tatt en hel haug med tester og prøver, for å prøve finne ett svar på dette mysteriet..

min kiropraktor trodde det dreide seg om revmatisme..

så jeg leita i vei om info, og var klar for att det var det jeg hadde utviklet....

----MEN NEIDA-----

det var det visst heller ikk sier dem..ingen utslag på prøver..

blitt sendt hit og dit, utgifter her og der...

jeg har da ikke råd til dette her lenger...

og det er ille når man betaler---1550kr-- timen, og ikke blir trodd av en spesialist..som også sier att dette er noe jeg innbiller meg, og er psykisk (har du hørt).....når jeg har disse smertene så hadde jeg da vel heller tatt en omvendt psykologi, og latet som jeg var bedre og snart bra igjen....

jaja, nok om det.....................................

driver nå og prøve å komme meg sørover igjen.. men er ikke helt sikker lenger på hva jeg ønsker skal skje der.....

nesten så jeg håper att jeg ikke blir bra der igjen..med tanke på att man bli nok dessværre værende her i kalde Norge til krampa tar enn...

har da ikke råd til å kunne kjøpe/flytte dit heller da......

glemte nesten en ting...

det er noen som har pratet om FIBERMYALGI til meg, og sagt att det kan ikke påvises på tester og prøver..men jeg veit ikke.....

er det noen der ute som har det som meg (håper ikke det) , så hadde det vært fint og hørt en tilbake melding.....

takk for att DU tok deg tid til innlegget mitt...

----ha en fin dag----

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92460-lei-av-smertene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.. :)

Er ei dame på 25 som har en kronisk rygg..

Jeg er nok ikke angrepet like hardt som deg, men kjenner meg igjen i mye av det du beskriver..

Har vært til røngten, kiropraktor, lege og fysioterapeut..(flere forskjellige)

Nå først har jeg begynt en behandling som jeg synes hjelper. Driver med en holdnings endring... har i alle år stått, gått og sittet feil..noe som har ført til smerter i rygg, nakke osv...

Dette er hos bedrifts fysioterapeuten min...

Kjenner meg godt igjen i dette med og ikke bli trodd.. :) Heldighvis begynner dette og rette litt på seg nå.

Neste gang du er til legen din, be om og bli hennvist til en rygg ekspert. Be om og få både liggende og stående røntgen samt cp, eller ct (tror det heter det)

Stå på og ikke gi opp...

oisann dette ble langt.. :)

håper det vil gå bedre med deg etterhvert da

lykke til

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92460-lei-av-smertene/#findComment-512139
Del på andre sider

Hei .

Det høres ut som du har isjas.

Det kan også påvirkes av temperaturer, men er veldigt forskjellig fra person til person

Be om å få tatt en MR. Så får du avklart det med sikkerhet.

Dersom det er isjas , er det værste du kan gjøre å sitte stille lenge av gangen.

Ut og gå, og bevege deg. Men dette får du nok råd om hos lege og fyssioterapeut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92460-lei-av-smertene/#findComment-512166
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...