Gå til innhold

vond rygg/hofter/ben

Anbefalte innlegg

Hei. Har i mange år plagdes med vond rygg/bekken/hofter/ben.Etter fødsel i jan.2001 ble jeg enda værre og min fastlege sendte meg til fysioterapaut.Hadde 30 behand. uten bedring, så han sendte meg til en spesialist i anesti, som mente jeg hadde slimposebet. i bege hofter.Fikk kortison injeksjon for det uten at det hjalp.Han sendte meg så til mr undersøk. hvor de fant ut at jeg hadde en mellomhvirvelskivebrokk, som angivelig skulle væær årsaken til alle mine plager.Har nesten hele tiden konstant smerter i korsryggen, er delvis følelsesløs på yttersiden av høyre lår(et området på ca. 10 cm)rundt dette området er det veldig overfølsomt er vondt ved minste berøring.Har nesatt kraft i venstre fot så den er litt klønete og jeg faller lett.Har sviende smerter i rygg og bak når jeg sitter på hardt underlag, og når jeg står og går lengre tid om gangen så kjennes det ut som baksiden av lårene og baken vil sprenges.(samme smerte som jeg får når legen setter epidural)Sover urolig, særlig på tidligmorgen for da må jeg opp og gå pga.smerter i korsrygg.Anestesilegen har gitt meg to epiduralsprøyter i rygg uten at det har hjulpet enda.N å har han henvist meg til kirurgisk for å få en utalelse fra de, men han tror ikke de kan hjelpe.Det var i midlertidig 6-9 mnd. ventetid ,så han sier vi skal fortsette med epiduralbeh. og håpe på at det skal hjelpe. DET JEG LURER på er;er det bra med disse sprøytene, mange sier jeg ikke bør ta disse da det ikke er bra ?(riktignok hørt av venner og bekjente) hvordan skal disse epiduralbeh. virke. nå er jeg sykemeldt gikk rett over fra svangerskapsperm.til sykemeld. legen sier jeg ikke skal ha belastning på rygg og ben. Gjør jeg vondt værre om jeg begynner og jobber (er kokk /servitør hvor jeg står og går hele dagen på hardt underlag)ER dette noe en kan bli bra av?en blir så frustrert av å gå hjemme hele tiden også og føle at ingen ting skjer.Hvis dette er noe en får plages med, er dette en god nok grunn til å eventuellt få noen slags omskolering, slik at en hadde fått arbeid som ikke belasta ryggen så mye? dette ble langt innlegg ,men håper det ble foståelig,håper på svar så en blir litt kokere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92466-vond-rygghofterben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Symptomene din minner mest om trange forhold i ryggmargen. Det går an å gjøre undersøkelser med røntgen og kontrast for å se etter dette. Særlig det at du har nedsatt kraft tyder på noe i ryggen. Dersom dette utelukkes og bekkensmerter er aktuelt, finnes det nå egne treningsprogram for dette. I siste tidsskriftet for Norsk idrettsmedisinsk forening står dette omtalt. Usikker på om dette er lagt ut på nettet. Injeksjonene er neppe farlige, men om det ikke hjelper, er dette kanskje en unødvendig belastning for deg. Trolig kan fastlegen din forhøre seg med trygdekontoret om prioritert vurdering, det finnes ordninger for dette for folk som har falt ut av arbeidslivet, og hvor man mener behandling kan føre deg tilbake. Dette mener jeg det er gode forhåpninger om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92466-vond-rygghofterben/#findComment-513169
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...