Gå til innhold

passet ikkje inn i gruppa....GRETE

Anbefalte innlegg

Du vet, dette forumet og ranglerchatten har en slik virkning på folk. Det er en måte å komme inn i chattegjengen på å ha det skikkelig jævlig..

Da må jo du være et selvskrevet medlem, for du ser jo virkelig ikke ut til å ha det godt med deg selv...?

Fortsetter under...

Eg har det heilt topp eg, og har vore i "chattegjengen" i eit par år no! Korleis kan det ha seg?!

Hei Bassisten,

Du er åpenbart et særdeles bekymrinsfullt tilfelle, som ikke engang selv forstår hvor alvorlig din egen tilstand er!

;-)

Alt godt,

Med vennlig hilsen

martine1365379969

Når jeg leser ting du har skrevet om dette overgrepet, slår det meg at du kanskje gjør deg enda mer til offer enn det som er nødvendig. Kanskje det er bra for deg å innse at du har vært utsatt for noe som sikkert var svært ubehagelig, men som kanskje ikke trenger å bli hovedinnholdet i livet ditt?

det er nettopp difor eg vel å gjera noko med det!! Har opplevd andre ting i barndommen som eg slit med, og får hjelp med!1 Har fått bekreftelse frå politimann som eg har snakka med at han skjønte at eg følte det var ein traumatisk opplevelse. Har jo ikkje skreve så mykje om hendelsen her.... så du veit lite om det har vore traumatisk eller ikkje.

martine1365379969

Kjære martine-vennen

Hva med å gi det en sjanse noen ganger til før du tar en endelig avgjørelse? Om ikke SMI-samtalegruppe er noe for deg, så er kanskje DIXI-gruppe noe..?

Sender deg mange, mange gode tanker og klemmer. Take care :)

takk vennen. har ikkje tenkt å møta på gruppa i dag.. skal spørje om det finnes andre grupper som er meir aktuelle for meg... men er usikker på om grupper er tingen for meg... *klem*

martine1365379969

Det har du helt rett i, Sør. Allikevel kan det i visse tilfeller være på sin plass å minne folk på farene ved for sterkt å gå inn i offerrollen. For enkelte kan det å fokusere for mye på overgrepet bli en måte å dreie fokus vekk fra de problemene man trenger å jobbe med.

yess.. difor har eg snakka med ein politimann som har tatt saken min. Eg har gjort det eg har kunnet for å gjera noko for å ikkje verta offer...

Annonse

skjønner ikkje korfor dere diskuterer dette her! Og - det går fint an å være på både dette forumet og på nattprat uten å være totalt deppa!

Og Martine? Eg tror faktisk du har mye å både få og gi i en slik gruppe. Det er faktisk veldig mange av følelsene rundt overgrep og koss takle ting etterpå, som er likt, samme om det ble opplevd som barn eller ikkje. Eg har vert endel på SMI her, og eg ligger veldig i grenselandet i deres definisjon på incest da, og eg har vert på seminarer der, som stort sett er vinkla som far eller andre familiemedlemer som overgriper, og mot barn, men det som er viktig er koss de tar opp det å leve med et overgrep - takle følelser og tanker rundt, koss sette grenser osv... det tror eg du kan få mye utav både fra smi og dixi, men du kan gjerne si til gruppa hvis du klarer koss du føler det - for du har jo blitt tatt med i gruppa, og da er det en plass like mye for deg som for de andre, til å både lytte og prate...gi og ta... ville prøvd å gå noen ganger til ihvertfall, eg.. og sett koss det gikk ihvertfall!

*klems*

Hvorfor skriver du dette til meg? Jeg mente ikke å støte noen!

martine1365379969

Når jeg leser ting du har skrevet om dette overgrepet, slår det meg at du kanskje gjør deg enda mer til offer enn det som er nødvendig. Kanskje det er bra for deg å innse at du har vært utsatt for noe som sikkert var svært ubehagelig, men som kanskje ikke trenger å bli hovedinnholdet i livet ditt?

Du har ingen rett til å dømma meg for noko som helst.. etter å ha lese innlegga du har skreve her. vert eg irritert over at du ikkje kan bruke ditt eigentlege nick!!! Eg ser ikkje på meg sjølv som ein som gjer tingene større enn de er.. eg er her for å få støtte og oppmuntring til å gå vidare. Du har tydelegvis ikkje lese alle innlegga mine. Våg å stå for det du meiner med å bruke ditt nick. Elles så virker det som du vil ha oppmerksomhet gjennom andre, eller??? Tykkjer berre det tek for mykje av eg... det er vikteg å få hjelp for å koma vidare, det har eg endeleg fått! Og når dei seier at det var eit forsøk på voldtekt dei som er fagpersoner, har du ingen grunnlag for å seie det du seier, fordi du veit ingenting om hendelesen...

Hvorfor skriver du dette til meg? Jeg mente ikke å støte noen!

var bare en glipp at dette kom under det du hadde skrevet - var en komentar til diskusjonen i tråden. Resten var et svar til martine.

Var ingenting kritikk mot deg! :)syns det er nok kritikk her ute å går eg....

Du har ingen rett til å dømma meg for noko som helst.. etter å ha lese innlegga du har skreve her. vert eg irritert over at du ikkje kan bruke ditt eigentlege nick!!! Eg ser ikkje på meg sjølv som ein som gjer tingene større enn de er.. eg er her for å få støtte og oppmuntring til å gå vidare. Du har tydelegvis ikkje lese alle innlegga mine. Våg å stå for det du meiner med å bruke ditt nick. Elles så virker det som du vil ha oppmerksomhet gjennom andre, eller??? Tykkjer berre det tek for mykje av eg... det er vikteg å få hjelp for å koma vidare, det har eg endeleg fått! Og når dei seier at det var eit forsøk på voldtekt dei som er fagpersoner, har du ingen grunnlag for å seie det du seier, fordi du veit ingenting om hendelesen...

Jeg syns det er så deilig at du kan 'bite ifra deg'!!

I stede for å la sånne dumme kommentarer gå inn på deg... så er du tøff nok til å ta igjen!

Du har helt rett i alt du skriver, og du vet det selv. :o)

Det er så supert, jeg er stolt av deg!

*klemmer masse*

Det kan være vanskelig å komme i gang i en samtalegruppe, for det er veldig mye følelser involvert. Har ikke tall på alle de gangene jeg har vært med på diskusjonen om "mitt overgrep" er ille nok sammenlignet med de andres. Det er ikke en konkurranse om hvem som har det verst, pleier jeg å si.

Selv om de andre har opplevd overgrep som barn, kan det være at du kjenner deg igjen reaksjoner, følelse av skam og skyld, problemer med nærhet etc. etc. Prøv å overføre det til din egen situasjon, jeg vil tro du har ting til felles med de andre i gruppen hvis du ser litt vidt på det?

Jeg synes ikke du skal gi opp å gå i gruppen. Ta det heller opp med de andre, forsøk å sette ord på hva som gjør at du føler deg utenfor. Kanskje kan de andre vinkle temaene dere tar opp litt i lys av din situasjon - men da må de jo først være klar over hvordan du oppfatter situasjonen!

Klem fra Grete :-)

martine1365379969

Det kan være vanskelig å komme i gang i en samtalegruppe, for det er veldig mye følelser involvert. Har ikke tall på alle de gangene jeg har vært med på diskusjonen om "mitt overgrep" er ille nok sammenlignet med de andres. Det er ikke en konkurranse om hvem som har det verst, pleier jeg å si.

Selv om de andre har opplevd overgrep som barn, kan det være at du kjenner deg igjen reaksjoner, følelse av skam og skyld, problemer med nærhet etc. etc. Prøv å overføre det til din egen situasjon, jeg vil tro du har ting til felles med de andre i gruppen hvis du ser litt vidt på det?

Jeg synes ikke du skal gi opp å gå i gruppen. Ta det heller opp med de andre, forsøk å sette ord på hva som gjør at du føler deg utenfor. Kanskje kan de andre vinkle temaene dere tar opp litt i lys av din situasjon - men da må de jo først være klar over hvordan du oppfatter situasjonen!

Klem fra Grete :-)

har allerede slutta.. dette pga aldersforskjell.. det var den største grunnen... dei andre var over 40.. mens lille meg er 21 år.. også følte eg at eg hadde opplevd andre ting som r vonde som ikje passa inn i gruppa heller. Dei skal kansje finne ei anna gruppe til meg. Eg er slik at eg merker med ein gong om eg passer inn.. følte og det blei for mange å forholda seg til! Takk for svar!

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...