cherrigirl Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg sitter her og klør og klør. Har i 2 dager nå hatt rødt utslett som klør og svir. Utslettet er røde vabler/blemmer, og forflytter seg rundt på forskjellige steder på kroppen. Jeg har allergi, mot høy, pollen og dyrehår. Da jeg var 13 utviklet jeg denne allergien, og i 16 års alderen fikk jeg elveblest. Utslettet jeg nå har minner om elveblest. Kan det være at jeg har fått det igjen? Vi har 2 katter og 1 hund her i huset. Jeg kan ikke være i nærheten av dem for det begynner da bare å prikke og svi i huden min. Så det er samboer som har dyrene, men han vil helst ikke kvitte seg med de. Hva skal jeg gjøre? Gå til legen? Noen som har noen gode råd og forebyggende tiltak? Det er fryktelig å gå rundt med kløende, sviende, røde blemmer over hele kroppen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92587-allergi-og-evt-elveblest/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjerringa Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hei.. Det høres no ut som om det er elveblest eller allergi. Men det er jo ikke sikkert at det dyra som er årsaken i og med at du bare har klødd i to dager.(dersom du ikke nettopp ha fått deg en samboer da.) Min sønn kom hjem en dag fra skolen og hadde fått elveblest.Da hadde han fått kuldeutslett, sånn helt uten videre. Han har jo vært ute hver eneste dag omtrent i hele vinter..Det jeg mener er at det kan jo være noe du har spist eller kanskje du har vært ute en tur..? Ta ikke sorgene på forskudd. Forsøk å elimenere vekk alt det andre først før du tenker på dyrene.. For å tenke på samboeren din.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92587-allergi-og-evt-elveblest/#findComment-513910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cherrigirl Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Hei.. Det høres no ut som om det er elveblest eller allergi. Men det er jo ikke sikkert at det dyra som er årsaken i og med at du bare har klødd i to dager.(dersom du ikke nettopp ha fått deg en samboer da.) Min sønn kom hjem en dag fra skolen og hadde fått elveblest.Da hadde han fått kuldeutslett, sånn helt uten videre. Han har jo vært ute hver eneste dag omtrent i hele vinter..Det jeg mener er at det kan jo være noe du har spist eller kanskje du har vært ute en tur..? Ta ikke sorgene på forskudd. Forsøk å elimenere vekk alt det andre først før du tenker på dyrene.. For å tenke på samboeren din.... Hei. Jeg har ikke fått meg ny samboer nei.. Jeg er allergisk mot dyrehår fra før, og har hele tiden slitt med kløe og svie i øynene når jeg har vært i kontakt med dyra, men det er først nå utslettet har kommet for alvor. Småutslett har jeg hatt i flere måneder. Bikkja fikk vi for et halvt år siden, og det var da alt startet..med utslett og kløe. Hvorfor blir alt verre når jeg er i kontakt med dyr, om det ikke er det jeg reagerer på? Det er allergi mot dyrehår, pollen og høy jeg har hatt siden 13 års alderen, kan det ha blitt noe mer jeg er allergisk mot med årene? Hva kan jeg gjøre for å bli bedre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92587-allergi-og-evt-elveblest/#findComment-514144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjerringa Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hei. Jeg har ikke fått meg ny samboer nei.. Jeg er allergisk mot dyrehår fra før, og har hele tiden slitt med kløe og svie i øynene når jeg har vært i kontakt med dyra, men det er først nå utslettet har kommet for alvor. Småutslett har jeg hatt i flere måneder. Bikkja fikk vi for et halvt år siden, og det var da alt startet..med utslett og kløe. Hvorfor blir alt verre når jeg er i kontakt med dyr, om det ikke er det jeg reagerer på? Det er allergi mot dyrehår, pollen og høy jeg har hatt siden 13 års alderen, kan det ha blitt noe mer jeg er allergisk mot med årene? Hva kan jeg gjøre for å bli bedre? Hei. Nei da høres det ut som om du forverrer allergien din med at du omgås dyrene.. Du har ikke vurdert å ga til en homøopat da..? Det er mange som skryter av det og sier det hjelper med alternativ medisin slik at de kan omgås det som gjør at de blir allergiske... Bare et skudd ut i lufta.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92587-allergi-og-evt-elveblest/#findComment-514677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.